سرما بیش از۱۰هزار میلیارد ریال به کشاورزی خوزستان خسارت‌ زد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سرما بیش از۱۰هزار میلیارد ریال به کشاورزی خوزستان خسارت‌ زد

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: سرما و یخبندان کم سابقه هفته گذشته بیش از ۱۰هزار و ۲۶۱میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت زد.

کیخسرو چنگلوایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا  افزود:مزارع گندم با ۳۷هزار و ۹۶۱ هکتار ، کلزا ۶ هزارو ۲۰۵ هکتار ، سبزی‌ها چهار هزار و ۵۵هکتار ، صیفی‌ یک هزار و ۸۵۶ هکتار ، سیب زمینی یک هزار و ۵۸۹ هکتار و جو با یک هزار و ۸۸۵هکتار متحمل بیشترین خسارت سرما و یخبندان شدند.

وی گفت: در مجموع ۵۵هزار و ۸۵۹هکتار از مزارع کشاورزی خوزستان بر اثر سرما و یخبندان چهار روز میانی هفته گذشته آسیب جدی دیدند وحدود ۵۲۵هزار و ۳۵۶ تن محصولات پاییزه و بهاره خوزستان به ویژه مناطق شمالی استان از بین رفت.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه خسارات وارده به بخش کشاورزی با بررسی میدانی گروه‌های ارزیاب صورت گرفته افزود: احتمال دارد میزان خسارات بخش کشاورزی خوزستان بیشتر از ارقام یاد شده باشد.
رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان روز یکشنبه گفته بود که صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، خسارات وارده به زمینهای زیرپوشش بیمه که بر اثر سرما و یخبندان آسیب دیده را پرداخت می‌کند.
در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ حدود ۸۰۰هزار هکتار از زمین‌های خوزستان زیرکشت پاییزه و بهاره رفته که از این میزان ۳۸۲هزار هکتار زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن و عمل آوری ۱۳۸نوع محصول از حیث کمیت و تنوع تولیدات کشاورزی مقام نخست کشوری را دارد.

سرما و یخبندان هفته گذشته که دربرخی مناطق شمالی و شمال شرق خوزستان تا هفت درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده بود مردم خوزستان را غافلگیر و برخی مدارس خوزستان را به تعطیلی کشاند.
در برخی مناطق گرمسیری شمال دزفول و شوش بارش برف نیز گزارش شد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...