۵۱۰ لیتر سم دلتامترین در سروآباد توزیع شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۵۱۰ لیتر سم دلتامترین در سروآباد توزیع شد

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای مبارزه با آفت ملخ بومی شاخک بلند ۵۱۰ لیتر سم دلتامترین در سروآباد توزیع شد.

فریدون حامدی روز سه شنبه با اشاره به آغاز طرح مبارزه با ملخ بومی شاخک بلند در سطح ۴۵ هزار هکتار اراضی سطح سروآباد اظهار داشت: تا کنون در این استان ۵۱۰ لیتر از سم مورد نیاز مبارزه با این آفت در بین بهره برداران توزیع شده و در هفت روز گذشته نیز ۲۰۰ هکتار سم پاشی شده است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداران این شهرستان برای این طرح ۶۸ سمپاش بکار برده‌اند که شامل سه دستگاه سمپاش پشت تراکتوری ۲۰۰ لیتری و سه دستگه پشت تراکتوری ۴۰۰ لیتری، ۴۵ دستگاه پشتی موتوری، چهار دستگاه ۱۰۰ لیتری فرغونی، یک دستگاه توربولاینر، هشت دستگاه پشتی ساده و چهار دستگاه سایر است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: سال­‌های متوالی است که به علت شرایط خاص محیطی از جمله آب و هوا، پوشش گیاهی و عوامل دیگر طغیان کرده و خسارت زیادی به محصولات وارد می‌کند.

حامدی یادآور شد: در سال­های اخیر به دلیل عواملی مانند تغییر اکوسیستم زیستگاه­های آن، تخریب مراتع و پوشش گیاهی و از بین رفتن دشمنان طبیعی تراکم جمعیت این آفت روبه افزایش و به حالت طغیانی درآمده است.

در سال جاری  ۴۰۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان تحت پوشش طرح مبارزه با آفات قرار می‌گیرند که این اقداما از ابتدای بهار در اراضی مورد هدف آغاز شده است.

هم اکنون ۸۱ کلنیک مجاز عرضه سم در کردستان فعال هستند و بیشترین میزان مبارزه با آفت‌ها در اراضی این استان به علت گستردگی سطح کشت مربوط به گندم و جو است.

استان کردستان دارای ۲۸۲ هزار هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

هم اکنون این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کردستان دارای سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...