سیل بیش از سه میلیارد ریال به کشاورزی گرمه خسارت زد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیل بیش از سه میلیارد ریال به کشاورزی گرمه خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های راه شهرستان گرمه خسارت وارد کرد.

جواد نظری روز سه شنبه اظهار داشت: از این میزان سه میلیارد ریال به بخش کشاورزی و ۴۰۰ میلیون ریال به زیرساخت های راه خسارت وارد شده است.

وی افزود: این خسارت مربوط به بارش شدید باران و وقوع سیلاب تاریخ اول و دوم فروردین ماه امسال بوده است.

نظری در رابطه با میزان خسارت وارده در سایر بخش‌ها نیز اظهار داشت: تاکنون هیچ کدام از فرمانداری ها به صورت مستند و رسمی خسارت های وارده در نتیجه تگرگ و باران را اعلام نکرده اند.

وی افزود: با وجود این، بر اساس اعلام غیررسمی بارش تگرگ در چند روز گذشته موجب وارد شدن خسارت به باغ ها و کشتزارهای شهرستان جاجرم شده است که رقم دقیق آن هنوز به صورت مستند اعلام نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به بارش شدید تگرگ شب گذشته در شهرستان بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: بارش ها در سطح شهر اندک بود ولی بر اساس بررسی های صورت گرفته تگرگ خسارت‌هایی را به باغ ها و کشاورزی روستاهای اطراف شهر داشته است.

وی افزود: رقم دقیق این خسارت ها هنوز اعلام نشده است.

به گفته فرماندار جاجرم بارش تگرگ به بخش کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد کرد که برآورد اولیه میزان آن، حدود ۱۶۰ میلیارد ریال است.

هواشناسی خراسان شمالی بارش های رگباری را تا اواخر امروز پیش بینی کرده است.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...