کشاورزان در نشاء برنج عجله نکنند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشاورزان در نشاء برنج عجله نکنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان استان در نشا کردن برنج عجله نکنند.

از روزهای پایانی فصل زمستان تکاپوی کشاورزان برای کشت و کار آغاز می‌شود، ولی با شیوع کرونا و مسائلی که در ارتباط با سرعت انتشار این ویروس اعلام شده نگرانی‌هایی را برای کشاورزان به‌دنبال داشت.

مجید بهادری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز فصل کشت شالی لازم است کشاورزان برای حفظ سلامت خود و دیگران به توصیه‌ها توجه کنند.

او افزود: نشاء ماشینی و مکانیزه برنج می تواند با کاهش تعداد کارگرانی که مجبور هستند در فاصله کمی از هم دستی نشا کنند، از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر عدم به‌کارگیری کارگران غیربومی خارج از استان در شالیزارها، خاطرنشان کرد: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند تا به سهم خود در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

بهادری با بیان اینکه تمرکز ما بر کشت مکانیزه است، تصریح کرد: در این زمینه در سال جاری ۳۵۰ دستگاه ماشین نشاکار جدید بین کشاورزان توزیع شد که در مجموع تعداد دستگاه‌های نشاکار به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

او با تاکید بر اینکه کشاورزان مازندران در نشا کردن عجله نکنند که شاید شرایط بهتر شود، اظهار کرد: تصمیمات بهداشتی در ارتباط با کارگران بومی و غیربومی با هماهنگی بهداشت گرفته شده است.

وی ادامه داد: کارهای فنی کاربرد نشاکارها در نشاکاری دستی باید  تقویت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: تاکید بر کشت مکانیزه است تا قوای کارگری کمتری را درگیر مزرعه کند چون کارهای کشاورزی به‌صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود.

بهادری با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار عملیات خزانه‌گیری در شالیزارهای مازندران انجام شد، گفت: کشاورزان نکات بهداشتی کار را رعایت کنند تا آسیب‌ها و خسارت‌ها به حداقل برسد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیکمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته ...

کشاورزیتحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر پیش بینی اداره...