ایفای مسئولیت اجتماعی ازسوی مردم در راستای حفظ منابع آب ضروری است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی:

ایفای مسئولیت اجتماعی ازسوی مردم در راستای حفظ منابع آب ضروری است

اراک- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بر ایفای مسئولیت اجتماعی از سوی مردم و آحاد جامعه در راستای حفظ منابع آبی تاکید کرد.

یوسف عرفانی نسب اظهار داشت: از سال ۱۹۹۳ تاکنون، دوم فروردین ماه برابر با ۲۲ مارس به عنوان روز جهانی آب نام گرفته است و هر سال مانند بسیاری از رویدادهای بین المللی دیگر با یک شعار خاص برگزار می‌شود و موضوعی مهم را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال این روز با شعار «آب و تغییر اقلیم» نام گرفته که هدف آن نشان دادن چگونگی ارتباط آب و تغییر اقلیم است و کشور ما نیز همانند سایر کشورهای جهان با وجود خشکسالی‌های به وجود آمده در طی سال‌های اخیر از توجه به این موضوع بی نیاز نیست.

عرفانی نسب عنوان کرد: تغییرات آب و هوایی، وقوع حوادثی نظیر سیل، خشکسالی، آلودگی آب و… مشکلات مرتبط با حوزه آب را تشدید می‌کند و سیاست گذاران اقلیمی با توجه به نیاز روز افزون انسان و سایر موجودات زنده به آب برای بقا و همچنین برای انجام اموری همانند کشاورزی، صنعت، بهداشت و آموزش و… باید توجه به مساله آب را در برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تاکید کرد: باید برای مدیریت اثرات ناشی از تغییر اقلیم برنامه ریزی و به موقع اقدام کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵ الی ۶ درصد مصرف آب مربوط به مصارف خانگی است باید همچنان صرفه جویی و درست مصرف کردن مورد توجه قرار گیرد.

عرفانی نسب افزود: استفاده از تجهیزاتی در قالب کاربری خانگی می‌تواند استفاده درست مصرف آب را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک قرار گرفته، حفظ منابع آبی به ویژه در استان مهم قلمداد می‌شود و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است و البته از همه مهم‌تر هریک از افراد جامعه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در استفاده درست از آب و حفاظت از آن سهم به سزایی دارند که باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...