قیمت خرید گندم از کشاورزان در استان مرکزی ۵۰درصد افزایش دارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی مرکزی:

قیمت خرید گندم از کشاورزان در استان مرکزی ۵۰درصد افزایش دارد

اراک - مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: قیمت خرید گندم از کشاورزان در استان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

علیرضا کیشانی اظهار داشت: با توجه به اینکه اثر مبارزه با علف هرز در برخی مناطق در مقایسه با مبارزه با سن بیشتر است، در صورت سن زدگی تا ۲۰ درصد افت محصول خواهیم داشت اما با وجود علف هرز افت تولید به ۳۵ درصد می رسد که بسیار قابل تامل است.

وی با تاکید بر مبارزه با علف‌های هرز در مزراع استان مرکزی عنوان داشت: عامل مهم در مبارزه با سن گندم، کشاورزان هستند و با آموزش و اطلاع رسانی به موقع، کشاورزان می توانند در سم پاشی به موقع از این مورد جلوگیری کنند.

کیشانی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر بروز برخی بیماریها محتمل است، لذا تاکید می‌شود حداقل یک مرحله با یکی از قارچ‌کش‌های مناسب، مزارع سمپاشی شوند و جهت اطلاع بیشتر کشاورزان می توانند به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از برنامه خرید گندم مازاد بر نیاز  در سال زراعی ۹۹-۹۸  خبر داد و عنوان داشت: این میزان بیش از ۳۳۰ هزار تن می باشد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کیشانی در خصوص قیمت خرید گندم گفت: قیمت خرید گندم در سال زراعی جاری با احتساب ۴درصد افت مفید و ۱درصد افت غیر مفید معادل ۲۵ هزار ریال تعیین شده است که نسبت به سال گذشته ۵۰درصد افزایش داشته است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیامسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح‌الله اعظمی سارودیی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت‌های وارد شده ...

کشاورزیایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به عنوان نماینده ایرا...

کشاورزیمرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان در یادداشتی اخت...

کشاورزیطرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هزاریان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با یادآوری اینکه اجرای طرح ملی زراعت چوب در لالی...