شکارچی کبک در ایجرود دستگیر شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شکارچی کبک در ایجرود دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شکارچی غیرمجاز در حین شکار کبک، از سوی محیط بانان شهرستان ایجرود، دستگیر شد.

اسماعیل قلی زاده روز چهارشنبه افزود: از این شکارچی خاطی چهار قطعه کبک زنده و یک قطعه لاشه این پرنده خوش آواز به دست آمد.

وی اظهار داشت: این شکارچی خاطی در فصل ممنوع شکار و در منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود اقدام به شکار کبک می کرد که محیط بانان در حین پایش و رصد منطقه، او را به دام انداختند.

قلی زاده افزود: چهار رشته تور زنده گیری پرنده و ۲ عدد قفس نیز از این شکارچی کبک به دست آمد که پس از تشکیل و تکمیل به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: جریمه شکار هر قطعه کبک ۲ میلیون ریال است که خاطیان باید به عنوان ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش در وجه محیط زیست بپردازند و از لحاظ جنبه عمومی جرم صورت گرفته نیز قاضی پرونده رای و نظر می‌دهد.

قلی زاده افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل به طور شبانه روز مشغول پایش و رصد در مناطق مختلف استان هستند و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با شکارچیان و صیادان غیرمجاز برخود جدی و قاطع خواهند کرد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...