۳۶ هکتار اراضی شهر کلاته موسوم به پیرخوشدر جنگل‌کاری می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شهردار کلاته:

۳۶ هکتار اراضی شهر کلاته موسوم به پیرخوشدر جنگل‌کاری می‌شود

دامغان_ شهردار کلاته از جنگل‌کاری ۳۶ هکتار از اراضی این شهر موسوم به منطقه پیر خوشدر خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش اکودام سجاد فدایی باشی ضمن بیان اینکه ۳۶ هکتار اراضی شهر کلاته موسوم به پیر خوشدر جنگل‌کاری می‌شود، ابراز داشت: برای اجرای این طرح که با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان و شهرداری کلاته صورت گرفت ۱۵۶ میلیون تومان اعتبار و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ پیش‌بینی‌شده است.

وی بابیان اینکه اجرای طرح جنگل‌کاری در اراضی شهر کلاته و در منطقه پیر خوشدر هم‌اکنون دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: تلاش شد تا در اجرای طرح جنگل‌کاری اراضی شهر کلاته گونه‌های جنگلی بومی شامل سرو نقره‌ای، سنجد، بادام، گل محمدی و زرشک بی‌دانه استفاده شود.

شهردار کلاته به احداث باغ گل محمدی باهدف توسعه فضای سبز و کمک به اقتصادی این شهر اشاره کرد و ابراز داشت: باغ گل محمدی در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار و بااعتبار یک میلیارد تومان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی دامغان و مشارکت شهرداری کلاته احداث‌شده است.

فدایی باشی بابیان اینکه میزان فضای سبز هر شهروند کلاته رودباری ۱۷ مترمربع است، تصریح کرد: در شهر کلاته یک پارک تفریحی ۳۶ هکتاری و سه بوستان درمجموع پنج هکتار از سوی شهرداری این شهر ایجاد شد که در اختیار شهروندان قرار دارد.

وی بابیان اینکه برای استقبال از بهار در ایام عید نوروز پنج هزار گل فصلی با ۱۰۰ هزار بوته شامل بنفشه، همیشه‌بهار و گل میمون در نظر گرفته شد، افزود: شهرداری کلاته طی سال ۹۸ در قالب تقدیم لایحه بودجه سالانه با اخذ مجوز از سوی شورای اسلامی این شهر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک به طرح توسعه فضای سبز و تجهیز پارک و بوستان‌ها هزینه کرد.

به گزارش اکودام شهر کلاته دارای چهار هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت است که در شمال شهرستان دامغان قرار دارد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...