امکان ارتقای بهره وری از آب و خاک کشور - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حجتی مطرح کرد:

امکان ارتقای بهره وری از آب و خاک کشور

مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی اعلام کرد: در بخش کشاورزی بهره وری از آب و خاک کشور حدی نداشته و جای ارتقا دارد.

محمود حجتی مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی در حاشیه مراسم آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات وی در وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما ظرفیت‌های فوق‌العاده زیادی در تمام بخش‌ها به خصوص در بخش کشاورزی و عرصه‌های طبیعی دارد و نعمت های بیکران خدادادی در اختیار ما قرار دارد که به آنها کم توجه هستیم.

وی افزود: این نعمت های الهی می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات که متاسفانه کشور ما با آن درگیر است را مرتفع کند.

حجتی عنوان کرد: به نظر من این ظرفیت ها قابل شمارش نیست و باید بهره برداری ما از طبیعت سازگار با آن باشد.

وزیر سابق جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی بهره وری از آب و خاک حدی نداشته و جای ارتقا دارد، دانش و تکنولوژی امروز بشر هم روزانه ارتقا پیدا می کند اما مشکل ما این است که نتوانستیم این زنجیره را به هم وصل کنیم و طبق آن، مشکلات را حل کنیم.

حجتی ابراز امیدواری کرد: با تجربه‌ای که کسب کردیم و عبرت از گذشته، آینده را با تکیه بر ظرفیت های طبیعی و انسانی بهتر و بیشتر پیش ببریم و مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: از سرمایه گذاری هایی که در زیرساخت ها انجام شد می توان به پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان اشاره کرد که  ۳۰۰ هزار هکتار آن در فاز یک اجرا شد و منابعی که به خوزستان برای اجرای این پروژه‌ها رفت به همان اندازه امسال تولید برنج را داشتیم و بازده خوبی داشته‌ایم، امیدواریم در آینده بتوانیم بیشتر به امور را سرعت بخشیده و مشکلات را حل کنیم.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...