توسعه ۱ میلیون هکتاری سامانه های نوین آبیاری در شش سال اخیر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی

توسعه ۱ میلیون هکتاری سامانه های نوین آبیاری در شش سال اخیر

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست سراسری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با معاونان و مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها، اظهار داشت: بهره وری آب از ۹۲۰ گرم به ۱۴۵۰ گرم تولید محصول به ازای مصرف یک متر مکعب آب افزایش یافته است.

وی گفت: راندمان آبیاری نیز از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از ۱ میلیون و ۳۶۶ هزار هکتار قبل از سال ۹۲ به یک میلیون و ۶۴۱ هزار هکتار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سامانه های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

اکبری خاطرنشان کرد: سامانه های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۰۶ هزار هکتار اجرا شده و یا در حال انجام است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تشریح پروژه بزرگ ایجاد شبکه های فرعی آبیاری در غرب و شمال غرب کشور، گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصدی در سطح ۲۰۲ هزار هکتار آماده بهره برداری و در انتظار تخصیص آب از سوی وزارت نیرو قرار دارد.

اکبری درباره طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از دشت های خوزستان و ایلام اظهار کرد: فاز اول این طرح در سطح نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار انجام و تحویل بهره برداران شده و فاز دوم آن با تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی درباره پروژه آبیاری دشت سیستان گفت: بخش اصلی این پروژه انجام شده و امیدوارم تا بهمن ماه به بهره بردای برسد.

اکبری درباره زهکشی اراضی استان گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۸۰ هزار هکتاری، تا کنون در سطح ۳۴ هزار هکتار انجام شده و در سطح ۵۰ هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...