طرح پایش مراتع سمنان با اعزام اکیپ‌های نظارتی انجام شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:

طرح پایش مراتع سمنان با اعزام اکیپ‌های نظارتی انجام شد

سمنان - رئیس اداره منابع طبیعی سمنان از اجرای طرح پایش در مراتع شهرستان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام کنترل ورود و خروج دام و صیانت از منابع ملی است.

معصومه منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با اعزام اکیپ‌های نظارتی طرح پایش مراتع سمنان انجام شد، ابراز داشت: این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است تا حفاظت بهتری از عرصه‌های طبیعی صورت گیرد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح حفظ مراتع، تقویت پوشش گیاهی، صیانت از منابع ملی، کنترل پروانه‌های چرای دام، کنترل تعداد واحد دامی مجاز در حال چرا، زمان ورود و خروج و غیره است.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان ضمن اشاره به انجام طرح در محدوده سامانه‌های عرفی بابیان اینکه انجام این مهم مستلزم حضور مدام نیروهای یگان حفاظت است، ابراز داشت: این امر ضمن بازدارندگی از تخلفات احتمالی می‌تواند تا حد قابل‌توجهی از تخریب عرصه‌های مرتعی جلوگیری کند.

منظمی بابیان اینکه در حال حاضر اکیپ مدیریت چرا متشکل از یک کارشناس مرتع، کارشناس حقوقی و کارشناس یگان حفاظت در حال انجام‌وظیفه هستند، در ادامه تصریح کرد: چنانچه بهره‌برداران مفاد قانونی مندرج در پروانه چرا یا طرح مرتع داری را رعایت نکنند پس از طی مراحل قانونی احتمال ابطال مجوز آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت تعادل بین دام و مرتع از سوی مرتع‌داران این شهرستان افزود: استفاده صحیح از پوشش مراتع علاوه بر حفظ خاک و تقویت منابع آب موجب افزایش تولید علوفه نیز می‌شود.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...