فرسایش خاک یکی از عوامل مهم تهدید امنیت غذایی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فرسایش خاک یکی از عوامل مهم تهدید امنیت غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذرایجان غربی گفت: فرسایش خاک یکی از عوامل مهم تهدید امنیت غذایی است.

جلیلی رئیس سازمان جهادکشاورزی و رئیس ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در  جلسه ستاد گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت:حضور و مشارکت مردم در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی لازم و ضروری است.

وی بیان کرد:کلیه سیاست های سازمان جهادکشاورزی بر مبنای توسعه پایدار کشاورزی با حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  گفت:امروز فرسایش خاک یکی از عوامل مهم تهدید امنیت غذایی و محیط زیست است که در این راستا بیش در بیش از ۲۵۰هزارهکتار از اراضی ملی استان پروژه ها و عملیات آبخیزداری اجرا شده است که تا کنون این میزان عملکرد بی سابقه بوده است.

موسوی مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی  نیز گفت:امسال هفته منابع طبیعی با شعار نهالکاری همگانی،برای ایرانی سرسبز برگزار میشود.

وی ادامه داد:همزمان با هفته منابع طبیعی پروژه های آبخیزداری که در مناطق مستعد به بلایای طبیعی  احداث شده است افتتاح میشود.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی بیان کرد:توزیع نهال رایگان، برگزاری مانور آمادگی یگان حفاطت ؛جشنواره نهالکاری همگانی درمناطق شهری و روستایی از اهم برنامه های ستاد در هفته منابع طبیعی سال جاری می باشد.

 

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...