تخصیص ۴۴۷ هکتار زمین‌ های ملی سمنان برای اجرای طرح‌های اقتصادی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تخصیص ۴۴۷ هکتار زمین‌ های ملی سمنان برای اجرای طرح‌های اقتصادی

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال ۴۴۷ هکتار از عرصه‌های ملی استان برای اجرای طرح صنعتی، کشاورزی و خدماتی به جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

علینقی حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۴۷.۵ هکتار از عرصه‌های ملی استان سمنان در قالب ۳۰ پرونده  به جهادکشاورزی برای اجرای طرح‌های اقتصادی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان امسال چهار هزار مترمربع زمین در قالب ۲ پرونده به بنیاد مسکن استان برای  افزایش حریم روستا تخصیص داده است.

وی بیان کرد: ۱۱۴ پرونده  برای تخصیص اراضی ملی به منظور ایجاد معدن از اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان استعلام شد و منابع طبیعی پاسخ مثبت داد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته در قالب ۹۶ پرونده اراضی ملی به مساحت ۴۵۷ هکتار به منظور اجرای طرح‌های اقتصادی به جهادکشاورزی استان تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۱۲هکتار از عرصه‌های ملی در قالب هفت پرونده در زمینه حریم روستا به بنیاد مسکن استان سمنان تحویل شد و ۳۴۹ استعلام برای ایجاد معدن به اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان ارسال شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اراضی برای فعالیت‌های اقتصادی بدون ذکر نام طرح و متقاضی به جهاد کشاورزی اختصاص می یابد.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می دهد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...