بهره‌برداری از پروژه‌های منابع‌طبیعی با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بهره‌برداری از پروژه‌های منابع‌طبیعی با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار

زنجان-معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان از افتتاح پروژه‌های منابع‌طبیعی استان به ارزش ۳۵ میلیارد ریال طی ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

جعفر بیات ظهر دوشنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، از بهره‌برداری چند پروژه منابع‌طبیعی استان به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در این ایام خبر داد و گفت: پروژه کنترل سیلاب در شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود که در مجموع با اعتباری بیش از ۱۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی یکی دیگر از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در ایام‌الله دهه‌فجر امسال را مرمت پخش سیلاب ذاکر در جاده طارم عنوان کرد و با یادآوری اینکه برای این پروژه بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: علاوه بر این شاهد بهره‌برداری از سازه چندمنظوره روستای صالح‌آباد خدابنده و نیز راه‌اندازی فاز اول پروژه کنترل سیلاب در حوزه آب‌بر در مجموع با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال بودیم.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه از مجموع منابع‌طبیعی استان، یک میلیون و ۱۳۷ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز اقدامات خوبی در راستای اجرای طرح مرتع در استان صورت گرفته که در این راستا می‌توان به اجرای ۳۷۸ طرح مرتع‌داری در سطح استان اشاره کرد.

جلیل سلطان‌نژاد با یادآوری اینکه طبق قانون باید در طول سال ۱۰ درصد تعادل بین دام و مرتع برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: امروز میزان دام موجود در استان یک میلیون و ۲۳۰ هزار رأس بوده که این میزان دو برابر ظرفیت مراتع استان است و این در حالی است که مراتع استان فقط ظرفیت پذیرش ۶۴۰ هزار رأس دام را دارد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...