نهالکاری‌ها تا اسفند ادامه می‌یابد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نهالکاری‌ها تا اسفند ادامه می‌یابد

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح سراسری نهالکاری که از چهاردهم آذر ماه آغاز شده است تا پایان اسفند ماه ادامه می‌یابد.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی در سی و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با اشاره به عوامل مختلف تخریب جنگل‌ها گفت: علاوه بر تقویت حفاظت از جنگل‌ها، باید به توسعه آن نیز بپردازیم.

وی تصریح کرد: مردم به توسعه فضای سبز اعتقاد دارند و تاکنون مشارکت خوبی نیز داشته‌اند و در این راستا دفتر ترویج باید درباره نحوه کاشت نهال و چگونگی حفظ آن باید آموزش‌های لازم را به جوامع محلی ارائه کند.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، وظایف ترویج و روابط عمومی را در فرهنگ‌سازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی سنگین خواند و افزود: از طریق رسانه‌های گروهی می‌توان ذهن مردم و افکار عمومی را نسبت به امر نهالکاری و توسعه فضای سبز و درختکاری مهیا کرد.

شهبازی از مدیران منابع ‌طبیعی کشور خواست در برابر هرگونه اقدامات تخریبی به ویژه قطع درختان حساسیت داشته باشند و سریعاً واکنش نشان داده و اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

به گفته وی، سازمان جنگل‌ها در بخش حفاظت جنگل با بیشترین چالش روبه روبروست و باید حفاظت از جنگل‌ها و پیشگیری از حریق از طریق فناوری‌های روز دنیا و بهره‌گیری از تکنولوژی و سامانه‌های هوشمند انجام شود.

سرپرست سازمان جنگل‌ها گفت: اولویت نخست وزارت جهاد کشاورزی حفظ منابع‌طبیعی و جنگل است.

وی در ادامه به موضوع اختلاف اراضی ملی با مستثنیات اشخاص اشاره داشت و گفت: سازمان جنگل‌ها باید با رعایت حقوق دولت و مردم این اختلافات را به حداقل برساند.

شهبازی تاکید کرد: اقدامات منابع طبیعی چه در ستاد و چه در استان‌ها باید به گوش مسئولان و مردم رسانده شود و مدیران در سفر به استان‌ها باید با حضور فعال در رسانه‌ها، پاسخگو بوده و اقدامات و پیشرفت طرح‌های منابع طبیعی را به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...