چهار واحد عرضه فرآورده‌ خام دامی در کردستان پلمب شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل دامپزشکی کردستان :

چهار واحد عرضه فرآورده‌ خام دامی در کردستان پلمب شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: چهار واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان با شکایت این اداره کل به دلیل تهدید سلامت جامعه پلمب شد.

مجتبی ورمقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این واحدها در جریان بازدیدهای ۲ روز گذشته بازرسان پلمب شده است، اظهار داشت: این واحدها شامل سه مرغداری غیر مجاز و یک قصابی متخلف در شهرستان دیواندره و سنندج هستند.

وی یادآور شد: ۲ واحد مرغداری غیر مجاز در دیواندره و یک واحد مرغداری غیر مجاز در سنندج در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با شکایت اداره کل دامپزشکی و دستور مقام قضایی پلمپ شدند.

وی اضافه کرد: یک مرکز عرضه گوشت قرمز (قصابی) در شهرک بهاران سنندج علیرغم اینکه ۲ بار در ماه‌های گذشته پلمب شده بود و چندین بار نیز مشمول جریمه تعزیرات حکومتی بدلیل تکرار در عرضه فراورده خام دامی غیر قابل مصرف با دستور مقام قضایی و بمدت طولانی از امروز مجددا پلمب شد.

ورمقانی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ واحد عرضه مواد پروتئینی بدلیل انجام تخلفات بهداشتی و عرضه یا نگهداری مواد غیر بهداشتی با حکم مقام قضایی پلمب شده‌اند، گفت: این واحدها شامل مرکز عرضه و رستوران، مرغداری، داروخانه دامپزشکی و درمانگاه دامپزشکی در مناطق مختلف این استان است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در خصوص فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان اطلاع رسانی کنند تا در کوتاهترین زمان به موضوع و تخلف احتمالی رسیدگی شود.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...