نخستین محموله مرغ منجمد از کردستان صادر شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نخستین محموله مرغ منجمد از کردستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: نخستین محموله مرغ منجمد از این استان در سال ۹۹ پس از سیر مراحل قانونی و بهداشتی از طریق مرز باشماق مریوان به کشور عراق صادر شد.

مجتبی ورمقانی روز جمعه اظهار داشت: این محموعه به وزن ۲۴ هزار کیلوگرم (۲۴ تُن) بود که از تولیدات مرغداری‌های استان کردستان تامین شد و با نظارت شبکه دامپزشکی به کشور مقصد بارگیری و حمل گردید.

وی با بیان اینکه هم اکنون به علت کاهش تفاضای مصرف شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور هستیم، افزود: صادرات این محصول به کشورهای همجوار از جمله عراق و منطقه اقلیم کردستان می‌تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از کاهش تولید داخلی و پیشگیری از ضر تولید کنندگان داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: در سال گذشته نیز برای اولین بار ۱۸ تُن تخم مرغ از واحدهای مجاز بسته‌بندی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی کردستان پس از انجام آزمایش‌های لازم و نظارت‌های بهداشتی به مقصد کشور عراق صادر شده بود.

ورمقانی با بیان اینکه ۷۶۶ مرغداری دارای مجوز در این استان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: ۷۴۲ واحد از این تعداد مرغداری گوشتی، هشت واحد تولید مرغ تخم‌گذار و ۱۶ واحد نیز تولید مرغ مادر گوشتی هستند.

همه ساله از این استان در قالب محموله‌های مختلف انواع دام و طیور زنده، فرآورده های خام دامی، ماهی خوراکی و خوراک دام و آبزیان با نظارت دامپزشکی به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...