۲۰۰ واحد صنفی در زاهدان پلمب شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲۰۰ واحد صنفی در زاهدان پلمب شد

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری زاهدان گفت: ۲۰۰ واحدصنفی در پی شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن از ابتدای اسفند تاکنون پلمب و به تعداد بسیاری از این واحدها اخطاریه صادر شد.

همت محمدزهی روز چهارشنبه در این‌باره اظهارداشت: صدور اخطاریه تعطیلی، عدم فعالیت و پلمب برخی اصناف جهت پیشگیری از ویروس کرونا یک ضرورت است.

وی افزود: طبق دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا با همکاری مشترک فرمانداری، شهرداری، دادستانی، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات، مرکز بهداشت و اداره اماکن عمومی در راستای کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا و رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی تمامی اصناف بجز مواد غذایی و نانوایی‌ها نسبت به تعطیلی محل کسب خود تا اطلاع بعدی اقدام کنند در غیر این‌صورت می‌توان برحسب دستور ستاد مدیریت بحران با آن واحد متخلف توسط اداره اماکن، پلمب و تا پایان خرداد اجازه فعالیت نخواهد داشت.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری زاهدان گفت: فروشندگان موادغذایی همچون سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشان و نانوایی‌ها جهت ارائه خدمات‌رسانی به شهروندان با رعایت پروتکل بهداشت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی جمع‌آوری و متفرق کردن دستفروشان، شغل‌های کاذب، دوره‌گردها، جلوگیری از تجمع افراد در محل واحدهای صنفی در سطح شهر، جمع‌آوری دام‌های سرگردان، پلمب پرنده‌فروشان، اخطار بر عدم فعالیت برخی اصناف و پلمب آن‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری برای جلوگیری از انتشار کرونا و تقویت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

محمدزهی خاطرنشان کرد: حوزه مدیریت و رفع تخلفات شهری بصورت شبانه‌روزی در جهت مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا همواره تلاش خواهد کرد امید است بتوان با فعالیت‌ها این حوزه گامی مثبت در راستای حفظ سلامت شهری و شهروندان برداشته شود.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...