میانگین بارش باران در اردبیل به ۲۶۸ میلی متر رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

میانگین بارش باران در اردبیل به ۲۶۸ میلی متر رسید

اردبیل- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: به طور میانگین ۲۶۸ میلی متر در استان اردبیل بارندگی اتفاق افتاده است.

عباس جنگی مرنی در اولین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تأسیسات آبی استان با اشاره به بارندگی‌های مناسب در ماه‌های اخیر بیان کرد: طبق آمار ثبت شده در ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به طور میانگین ۲۶۸ میلی متر در استان بارندگی اتفاق افتاده است.

وی لزوم صرفه‌جویی در منابع آب در بخش‌های مختلف را یادآور شد و افزود: توجه به برنامه‌های فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف مصرف آب می‌تواند در فصول گرم سال مثمر ثمر واقع شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در ادامه رعایت الگوی کشت و اصلاح روش آبیاری در بخش کشاورزی را یادآور شد و با اشاره به حجم ذخیره‌ای ۹ سد تأثیرگذار استان گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد از حجم این سدها پر است و نسبت به مدیریت آب ذخیره شده در سدها برنامه‌ریزی لازم به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر ظرفیت ذخیره سدهای استان وضعیت مناسبی داریم، تصریح کرد: مجموع حجم سدهای استان ۳۱۳ میلیون مترمکعب است که حجم پرشدگی این سدها تا به حال ۱۶۲ میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ میلیون مترمکعب بود.

فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به فرا رسیدن فصول گرم لازم است در مدیریت مصرف منابع آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و شرب و صنعت صرفه‌جویی لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: بحث سازگاری با کم آبی که توسط وزارت نیرو مطرح شده است، خیلی مهم و اساسی است که دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را با این برنامه تطبیق دهند تا در مصرف آب مشکل نداشته باشیم.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...