افزایش ۱۳۰ تنی برداشت بهار نارنج از باغات مرکبات گیلان در سال ۹۹ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش ۱۳۰ تنی برداشت بهار نارنج از باغات مرکبات گیلان در سال ۹۹

رشت- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیش بینی برداشت ۴۳۰ تن بهار نارنج از باغات مرکبات استان، گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۳۰ تنی همراه است.

به گزارش اکودام، منوچهر پارسافر با اشاره به آغاز برداشت بهار نارنج از ۱۱ هزار هکتار از باغات مرکبات استان گیلان، گفت: سال گذشته ۳۰۰ تن شکوفه بهار نارنج از باغات استان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال ۴۳۰ تن شکوفه بهار نارنج از باغات مرکبات استان برداشت شود، افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۳۰ تنی همراه است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ارزش شکوفه‌های برداشت شده ۱۰۷ میلیارد ریال است، اظهار کرد: افزایش میزان برداشت امسال به دلیل وسعت باغات است.

وی با بیان اینکه بیشترین شکوفه‌های بهار نارنج از باغات مرکبات شهرهای رودسر، لنگرود، املش، لاهیجان و تالش برداشت می‌شود، تصریح کرد: شکوفه‌های برداشت شده از بازار پسندی بسیاری برخوردار بوده و علاوه بر بازار استان در بازار سایر استان‌های نیز فروخته می‌شود.

پارسافر ادامه داد: زنان روستایی بیشترین فعالیت در زمینه برداشت شکوفه بهار نارنج را دارند و از این طریق درآمد خوبی نصیب خانوارها روستایی می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...