۲۱ هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی وارد مدار توسعه می‌شوند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲۱ هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی وارد مدار توسعه می‌شوند

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: ۲۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان‌های ایلام و کرمانشاه تا پایان سال وارد مدار توسعه می‌شوند.

«بهروز مرادی» روز جمعه افزود: توسعه این میزان از شبکه‌های آبیاری و زهکشی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تلاش می شود در نخستین گام برای تحقق این هدف و تا پایان تیر ماه بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار وارد مدار توسعه شود تا برای اراضی و دشت‌های استان کرمانشاه و بخشی از استان ایلام  کشت سبز محقق شود.

مرادی خاطر نشان ساخت: همزمان با تحقق این هدف و نیز بهره‌برداری از ۲۱ هزار و ۴۰۰ اراضی این دو استان و توجه به این نکته که به ازای هر دو هکتار یک شغل مستقیم و ۲.۲ شغل غیر مستقیم ایجاد می شود در مجموع  حدود ۱۱ هزار شغل مستقیم و ۲۴ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: این شرکت اردیبهشت امسال وارد ۳۱سالگی فعالیت خود شده و با بهره گیری از نیروهای متخصص و کارشناس دستآوردهای مهمی برای کشور ایجاد کرده است.

افزایش ظرفیت نیروگاه های آبی

وی افزایش ظرفیت نیروگاه های آبی کشور به میزان هشت هزار و ۸۳۶ مگاوات را یکی از این دستاوردها برشمرد و گفت: بدین ترتیب اکنون ظرفیت این نوع نیروگاهها به ۱۲ هزار مگاوات رسیده است.

مرادی به ایجاد ظرفیت ۲۰ میلیارد متر مکعبی مخازن سدها و همچنین سد کرخه با ظرفیت ۶ میلیارد متر مکعب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کنترل سیلاب های مخرب مانند سیلاب های بی سابقه استان خوزستان توسط سد گتوند در فروردین سال های ۹۴ و ۹۵ و نیز سیلاب ۹۸ توسط سدهای کرخه، گتوند، کارون ۴، سیمره و رودبار از دیگر فعالیت های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تولید انرژی به میزان ۱۴۰ هزار گیگاوات ساعت و کمک به کنترل فرکانس و پایداری شبکه در پیک بار را از دیگر برنامه های محقق شده این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از ایجاد اشتغال سالانه به میزان ۱۵ هزار شغل مستقیم و ۶۰ هزار شغل غیر مستقیم در اثر اقدام های این شرکت در این سال ها خبر داد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...