سالانه بیش‌از هفت هزار تن گوشت در خاش تولید می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سالانه بیش‌از هفت هزار تن گوشت در خاش تولید می‌شود

زاهدان- مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت:سالانه افزون‌بر ۷ هزار و ۲۰۰ تن گوشت سفید و قرمز در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

شیرزاد کمالی روز شنبه اظهارداشت: سالانه حدود سه هزار تن گوشت قرمز، ۴ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ،۱۸۰ تن تخم‌مرغ، چهار تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن شیر در خاش تولید می‌شود.
وی بیان کرد: در خاش افزون‌بر ۴۰ واحد مرغداری، ۵۰۰ هزار گاو، گوسفند و بز، ۶ هزار و ۴۶۰ نفر شتر و ۸۹ هزار قطعه مرغ بومی پرورش داده می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: کار ساخت هشت واحد پرورش مرغ گوشتی جدید در این شهرستان آغاز شده که با راهاندازی این واحدها  ۳۲۰ تن به تولید گوشت مرغ اضافه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مرغداران در شرایط فعلی باید به تامین نیازهای گوشتی مردم بویژه ماه مبارک رمضان اقدام کنند بیان کرد: هماینک افزونبر ۴۰ واحد مرغداری در خاش فعال هستند بطوریکه این شهرستان رتبه نخست تولید گوشت مرغ سیستان و بلوچستان را داراست.
کمالی ادامه داد: ۸ واحد جدید ۲۰ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ گوشتی در بخش‌های مرکزی و نوک آباد در حال ساخت است و تا پایان سال به بهره‌برداری می رسند.
وی گفت: بخش خصوصی برای ساخت این واحدهای جدید ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار- میلک واقع شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...