پیش‌بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان/ افزایش ظرفیت سیلوها - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر جهاد کشاورزی در ایلام خبر داد:

پیش‌بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان/ افزایش ظرفیت سیلوها

ایلام - وزیر جهاد کشاورزی از پیش بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: وزارت جهاد با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی حمایت می‌کند.

کاظم خاوازی شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به دهلران در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: طرح های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی ایلام در بخش‌های دام و طیور، شبکه های آبیاری، جنگل کاری و …اجرایی شده که نوید آینده ای روشن برای این بخش در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر ۲۱۳ پروژه مختلف در حوزه کشاورزی،دام و طیور، جنگل و مرتع به بهره بردار رسید، افزود: از پروژه های قابل قبول در استان ایلام افزایش ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم بوده که به امنیت غذایی و افزایش تولید گندم منجر می شود.

خاواری اظهار کرد: حجم ذخیره سازی گندم در این استان از ۳۰۰هزار تن به ۴۰۰هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های خوبی در بحث تامین آب و شبکه های فرعی در ایلام مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: امروز در استان اراضی غیر قابل استفاده و دیم با رسیدن شبکه های فرعی و آب، از عملکرد قابل توجهی برخوردار شده اند که موجب رضایت مندی کشاورزان و مردم منطقه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در استان ایلام در زمینه کشت کلزا نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تولید کلزا در استان به بیش ۲۵ هزار تن رسیده است.

خاوازی با اشاره به ظرفیت‌های استان و لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در استان، افزود: برای استفاده از ظرفیت کشاورزی در استان باید بخش خصوصی ورود کند و صنایع تبدیلی مورد نیاز احداث و البته وزارت جهاد با ارائه تسهیلات و مشوق های لازم از سرمایه گذاری در استان حمایت می کند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...