استاندار همدان: ۱۱ طرح کلان کشاورزی در جهت جهش تولید اجرا می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استاندار همدان: ۱۱ طرح کلان کشاورزی در جهت جهش تولید اجرا می‌شود

همدان- استاندار همدان گفت: امسال ۱۱ طرح کلان کشاورزی با پیش‌بینی ۸۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در راستای جهش تولید در این استان اجرا می‌شود.

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه اعضای ستاد بررسی طرح های بخش‌های کشاورزی، برق و آب این استان افزود: طرح سرشاخه کاری باغات گردو، توسعه واحدهای گلخانه‌ای، توسعه و کشت گیاهان دارویی و کم آب‌بر و داربستی کردن باغات انگور در سال جهش تولید اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت فرآوری، توسعه سامانه های نوین آبیاری، کشتارگاه تولید طیور، تامین خوراک دام طیور و آبزیان، کاشت اراضی آیش، تولید دانه‌های روغنی و افزایش تولید گوشت قرمز از دیگر طرح‌های این حوزه است.

استاندار همدان با بیان اینکه جهش تولید در بخش کشاورزی با حمایت از بخش خصوصی و آسان سازی فرایند سرمایه گذاری اتفاق می افتد افزود: یکی از روش هایی که می‌توان جهش تولید را در بخش کشاورزی محقق کرد برطرف کردن موانع تولید بر سر راه فعالان اقتصادی است چرا که بخش بزرگی از تولید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه یکی از زنجیره‎های اقتصادی که می‏ تواند تولید انواع محصولات کشاورزی را از نظر اقتصادی به صرفه و توجیه کند، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری کننده است ادامه داد: خام‌فروشی در هر بخشی در نهایت به ضرر تولیدکنندگان است و موجب هدر رفت منابع می‎شود.

وی اظهار داشت: تولید به مثابه یک زنجیره است که از تولید کننده آغاز و به مصرف کننده ختم می شود.

شاهرخی افزود: اگر یکی از حلقه های این زنجیره شکننده باشد زنجیره به طور کل از بین می رود؛ بنابراین برای دستیابی به جهش تولید باید برنامه ریزی درستی در همه زمینه ها داشته باشیم.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...