خونگیری از ۳۵ هزار و ۳۰۱ راس دام سنگین در آبیک - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خونگیری از ۳۵ هزار و ۳۰۱ راس دام سنگین در آبیک

قزوین - خونگیری از ۳۵ هزار و ۳۰۱ راس دام سنگین برای تشخیص بیماری بروسلوز (تست زربنگال) در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان طی سال گذشته انجام شد.

مرتضی یعقوبی، رییس دامپزشکی شهرستان آبیک عصر دوشنبه با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در کاهش موارد بیماری در جمعیت دامی و انسانی، افزود: بروسلوز از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام است که با رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای از قبیل شناسایی کانون‌های آلودگی و حذف دام‌های آلوده، رعایت اصول امنیت زیستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و پاک‌ سازی و ضدعفونی محیط می‌توان با این بیماری مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: رعایت مواردی از قبیل واکسیناسیون به موقع دام‌ها، شست و شو و گندزدایی دامداری، محل زایمان و تجهیزات و همچنین استفاده محصولات لبنی پاستوریزه، معدوم‌سازی بهداشتی جنین سقط شده دام، جفت و سایر ترشحات، استفاده از دستکش، ماسک و عینک در هنگام کمک به زایمان و تیمار دام می‌تواند تا حد بالایی از ابتلا به این بیماری هزار چهره جلوگیری کند و تنها راه پیشگیری، واکسیناسیون و خونگیری با هدف جدا سازی دام‌های آلوده است.

این مسئول دامپزشکی به تعداد دام‌های واکسینه شده در سال گذشته اشاره و یادآور شد: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۹۳ راس گاو، ۱۱ هزار و ۷۴۶ راس گوساله به همراه ۲۶ هزار و ۵۱۴ راس بره و بزغاله در این شهرستان مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...