افزون بر ۱۱ میلیارد ریال طلب گندمکاران هرمزگان پرداخت شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزون بر ۱۱ میلیارد ریال طلب گندمکاران هرمزگان پرداخت شد

بندرعباس- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در استان (۲۵ فروردین ماه) تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پول به گندمکاران هرمزگان پرداخت شده است.

مسعود دشوارگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۶۰۰ تُن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از خرید، پول به حساب گندمکاران واریز شده است.

وی افزود:امسال گندم دوروم به قمیت هر کیلوگرم ۲۶هزار ریال و گندم معمولی هر کیلوگرم ۲۵هزار ریال از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

دشوارگر خاطرنشان کرد:پیش بینی می کنیم تا پایان زمان خرید تضمینی گندم که تا تیرماه ادامه دارد، حدود ۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری شود.

وی تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در هرمزگان را ۱۴ مرکز اعلام کرد و گفت: از این شمار هفت مرکز در حاجی آباد، دو مرکز در شهرستان بندرعباس، دو مرکز در رودان، یک مرکز در میناب، یک مرکز در بستک و یک مرکز در شهرستان پارسیان راه اندازی شده است.

طبق اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برداشت گندم از اواسط فروردین در این استان آغاز شده و تا خرداد ادامه دارد و امسال ۱۱ هزار و ۵۶۳ هکتار زمین کشاورزی در این منطقه به زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می شود حدود ۵۲ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران ۲ از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ ترین مناطق کشت گندم در این استان می باشد.

تولیدات محلی تنها ۳۵ درصد از نیاز این استان به محصول گندم را تامین می کند و کسری آن به میزان حدود ۲۴۰ هزار تن از استان های فارس، گلستان و خوزستان تامین می شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...