۷۹۳ هکتار به مزارع گیاهان دارویی استان سمنان اضافه شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۷۹۳ هکتار به مزارع گیاهان دارویی استان سمنان اضافه شد

سمنان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: وسعت کشت گیاهان دارویی در استان سال گذشته ۷۹۳ هکتار افزایش یافت و توسعه کشت در دستور کار قرار دارد.

لطف‌الله رضایی روز دوشنبه اظهار داشت: وسعت کشت گیاهان دارویی استان سمنان سال ۹۷ یک هزار و ۶۶۶ هکتار بود و در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۴۵۹ هکتار رسید.

وی ادامه داد: زعفران، گل محمدی، زیره سبز، فلفل ادویه‌ای، سیاه‌دانه، کنجد، زرشک، سیر، خاکشیر و خارشتر از جمله گیاهان دارویی است که در اراضی کشاورزی استان سمنان کشت می‌شود.

وی بیان کرد: ۴۵ گونه گیاه دارویی در استان سمنان کشت می‌شود و توسعه کشت گیاهانی که مقاوم به شرایط کم آبی و دارای ارزش اقتصادی بالایی است در دستور کار قرار دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۰۰ هکتار از وسعت زیرکشت استان سمنان مربوط به زیره سبز، ۳۲۳ هکتار مربوط به زعفران و ۲۴۶ هکتار مربوط به گل محمدی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: زیره سبز با کمترین نیاز آبی یکی از مهمترین انواع گیاهان دارویی کشور است که به سبب اهمیت و خواص دارویی و درمانی و نقش آن در ارزآوری به عنوان طلای سبز شناخته می شود و بیشترین وسعت کشت گیاهان دارویی در استان مربوط به زیره سبز است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...