مرمت ۲۳ رشته قنات دامغان با ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مرمت ۲۳ رشته قنات دامغان با ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد

سمنان - رییس اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی دامغان گفت: طرح مرمت و بهسازی ۲۳ رشته قنات شهرستان با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغا شد.

به گزارش اکودام، غلامرضا بینائیان روز شنبه، بیان کرد: اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریالی تخصیص یافته به منظور مرمت و بازسازی قنات های آسیب دیده شهرستان در مقایسه با سال ۹۸، چهار برابر شده است.

وی اضافه کرد: ۲۳ رشته قنات شهرستان که در دستور مرمت و بازسازی قرار گرفته ، از قنات‌های آسیب دیده در بهار سال گذشته است.

بینائیان اظهار داشت: این ۲۳ رشته از قنات های شهرستان دامغان به طول ۶۰ هزار و ۵۵۰ متر، بین ۲۰تا۷۰ درصد خسارت دیده بود که با تخصیص اعتبار، کار مرمت آن آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: دامغان هم‌اکنون دارای ۱۲۵ رشته قنات است که از نظر وابستگی کشاورزی به آب قنات، از شهرستان های مهم کشور به شمار می‌آید.

بینائیان ادامه داد: با اجرای این طرح‌های مرمتی، بدون شک از هدررفت آب های هرز جلوگیری و تمام آب موجود در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رییس اداره فنی و امور زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان دامغان قنات را یکی از اصلی ترین منابع تامین آب کشاورزی دانست و افزود: قنات‌ها به عنوان میراث به جای مانده از نیاکان سرزمین ما از اولویت های اجرایی خاصی برخوردار هستند که پرداختن بیشتر به موضوع نگهداری از آن‌ها مخصوصا در مناطق حاشیه کویری مانند جنوب این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرآب ترین قنات شهرستان دامغان با آبدهی بیش از ۲۰۰ لیتر در ثانیه متعلق به قنات فیخار است که حدود ۹۵ درصد از آب این چشمه قنات صرف امور کشاورزی و بقیه آن صرف بخش آشامیدنی اهالی روستا و مردم منطقه می‌شود که با توجه به کیفیت بسیار بالای آب شیرین، به عنوان یکی از قنات های با کیفیت کشور نیز شناخته می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...