کار ذخیره سازی گندم در بروجرد آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کار ذخیره سازی گندم در بروجرد آغاز شد

بروجرد - رییس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد گفت: در راستای تامین آرد مورد نیاز شهرستان کار ذخیره سازی گندم خارجی و گندم محلی خوزستان در ۲ سیلوی بروجرد آغاز شد.

علی شاهرودی روز پنجشنبه افزود: هم اکنون حواله ۱۱ هزار تن گندم از بنادر کشور و خوزستان صادر شده که روزانه توسط کامیون‌ها حمل و در سیلوی ۳۰ هزار تنی اداره غله و سیلوی هشت هزار تنی بخش خصوصی تخلیه می شود.

وی بیان کرد: در همین راستا با تدابیر و تمهیدات صورت گرفته تمامی عملیات حمل و ترابری گندم وارداتی از بنادر جنوب کشور با اهتمام و جدیت تمامی عوامل دخیل دربارگیری و انتقال از کشتی به کامیون‌ها، سیستم حمل و نقل جاده‌ای و کارکنان پرتلاش مجتمع ذخیره‌سازی و سیلوی گندم اداره غله در تمامی ساعات و ایام طبق برنامه‌های تدوین شده در حال انجام است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد اظهار داشت: این حجم از حمل و ذخیره سازی گندم در سیلوها علاوه بر آنکه موجب افزایش مقدار قابل توجه ذخایر استراتژیک گندم شده موجبات افزایش کیفیت گندم و آرد مصرفی نانوایی‌ها و تمامی صنوف مصرف کننده را فراهم می‌کند.

شاهرودی اضافه کرد: گندم ها قبل ذخیره سازی از نظر کیفیت، سن زدگی، میزان رطوبت و مرغوبیت در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته سپس تخلیه بار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: کار ذخیره سازی گندم بروجرد از خرداد ماه در سیلوهای بروجرد آغاز خواهد شد و هیچگونه محدودیتی از نظر کمبود فشای ذخیره سازی وجود ندارد زیرا گندم وارد شده به مرور برای تبدیل به آٍرد و یا ارسال به شهرهای دیگر در حال پر و خالی شدن است.

شاهرودی یادآور شد: ذخیره سازی کالاهای اساسی مانند شکر و برنج وارداتی نیز به ظرفیت حدود یک هزار تن انجام میشود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...