مطالعه ۱۶ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مطالعه ۱۶ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی آغاز شد

اراک - رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مطالعه ۱۶ طرح تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی این استان آغاز شد.

به گزارش اکودام، «غلامرضا گودرزی» روز سه‌شنبه افزود: پنج طرح از مجموع این طرح‌ها در بخش زراعی و باغی، سه طرح در بخش اقتصادی و اجتماعی، ۲ طرح فنی و مهندسی، چهار طرح گیاه‌پزشکی و ۲ طرح بخش جنگل و مرتع آغاز شده‌ است.

وی ادامه داد: ۸۹ طرح تحقیقاتی شامل ۹ طرح در بخش حفاظت از خاک و آبخیزداری، ۲ طرح اقتصادی و اجتماعی، هفت طرح در بخش خاک و آب، ۱۵ طرح زراعی و باغی، هفت طرح علوم دامی، ۱۰ طرح در بخش فنی و مهندسی، ۱۷ طرح گیاه‌پزشکی و ۲۲ طرح جنگل و مرتع در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در حال انجام است.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۳ طرح نیز شامل هفت طرح در بخش حفاظت از خاک و آبخیزداری، یک طرح اقتصادی و اجتماعی، ۹ طرح زراعی و باغی، چهار طرح علوم دامی، یک طرح فنی و مهندسی، هفت طرح گیاه پزشکی و چهار طرح در بخش جنگل و مرتع سال گذشته به پایان رسیده‌است.

گودرزی گفت: معرفی ارقام جدید پرمحصول، مقاوم به آفات و تولید پایدار از جمله اهداف اجرای این تحقیقات در مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی است.

مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی در سال ۶۲ و مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سال ۷۲ به بهره برداری رسیده است که با ادغام وارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی در سال ۷۹ با عنوان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی سپس در سال ۹۴ با ادغام مراکز آموزش جهاد کشاورزی استان‌ها این مرکز با نام مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت کند.

این مرکز دارای بخش‌های تخصصی پژوهشی مشتمل بر گیاه پزشکی، منابع طبیعی، آبخیزداری، زراعی و باغی، فنی و مهندسی است.

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی دارای هفت ایستگاه تحقیقاتی است که بستر مناسبی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.
۲ ایستگاه از این ایستگاه‌ها به صورت ملی (پردیس تحقیقات و آموزش ملی لوبیای خمین و پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه) و پنج ایستگاه دیگر (ایستگاه منابع طبیعی مهندس یونسی خسبیجان، گیاهان دارویی علی آباد، علوم دامی فدک، آبخوان داری خشکرود و ایستگاه تحقیقات کشاورزی اراک) بصورت استانی فعالیت می‌کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...