۱۸ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تجهیز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۸ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تجهیز شد

بیرجند - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۸ مرکز برای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان در سال زراعی جاری پیش‌بینی و تجهیز شده است.

به گزارش اکودام، غلامرضا قوسی روز دوشنبه افزود: مراکز به گونه‌ای در شهرستان‌ها مکان‌یابی شده تا گندم‌کاران به سهولت بیشتر بتوانند محصول خود را تحویل دهند.

وی ادامه داد: ۱۵ مرکز زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی و سه انبار ملکی شرکت غله و خدمات بازرگانی این محصول را از کشاورزان خریداری خواهند کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سطح زیرکشت محصول گندم استان را ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت و خرید گندم از کشاورزان از اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور میانگین سالانه ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی داریم که از این وسعت ۴۰ هزار هکتار در پاییز و ۳۰ هزار هکتار در بهار کشت می‌شود.

قوسی عنوان کرد: پارسال قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در مراکز خرید یک هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود که امسال ابتدا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد و با رایزنی‌های مختلف به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

وی میزان برداشت گندم در استان را امسال ۶۵ هزار تن پیش‌بینی کرد و یادآور شد: سال گذشته مطالبات کشاورزان در کمترین بازه زمانی پرداخت شد و امسال نیز سعی داریم مطالبات در فرصت کوتاه پرداخت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همانطور که در سال‌ها قبل‌تر شاهد بودیم، تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان سبب همکاری بیشتر آنها با دلالان می‌شود لذا بهره‌برداران امسال نباید نگران مطالبات خود باشند.

وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از ورود دلالان به این عرصه از کشاورزان و تولیدکنندگان درخواست داریم محصول گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...