خرید حمایتی ۷۰۰ تن فرآورده از مرغداران زنجانی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خرید حمایتی ۷۰۰ تن فرآورده از مرغداران زنجانی

زنجان – رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی یک ماه گذشته شرکت پشتیبانی امور دام این استان نزدیک به ۷۰۰ تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان خریداری کرد که این اقدام حمایتی در شرایطی که مرغداران با چالش‌هایی مواجه هستند، نتایجی همچون جلوگیری از کاهش بیش از اندازه و تثبیت قیمت در بازار را در پی داشت.

به گزارش اکودام، جواد تاراسی روز دوشنبه با بیان اینکه تلاش ما این است که در شرایط فعلی، خرید حمایتی از مرغداران ادامه داشته باشد، افزود: خوشبختانه تا کنون هیچ یک از واحدهای تولید گوشت مرغ در استان به واسطه کاهش قیمت مرغ و افزایش قیمت نهاده ها و سخت شدن شرایط تولید، تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه موردی از معدوم سازی جوجه های یک روزه در استان زنجان اتفاق نیفتاده است، اظهار داشت: شیوع کرونا باعث شد تا میزان مصرف گوشت مرغ به دلیل لغو شدن مهمانی ها و ممنوعیت کار رستوران ها به شدت پایین بیاید و این در حالی است که جوجه ریزی انجام شده در واحدهای تولیدی متناسب با سال گذشته و حتی بیشتر از آن انجام گرفت.

تاراسی ادامه داد: موضوع عمده دیگری که برای مرغداران مشکل ایجاد کرده افزایش قیمت نهاده ها است که هزینه تولید را در این شرایط بالاتر برده است.

وی با بیان اینکه اکنون تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ یک نیاز اورژانسی است، اظهار امیدواری کرد: با تسریع در ترخیص نهاده های وارداتی به کشور در روزهای آینده، بخشی از مشکلات در این خصوص حل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۳۱۰ واحد پرورش طیور اعم از مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار و بوقلمون در این استان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد زمینه فعالیت ۲۳۸ واحد، پرورش مرغ گوشتی است و ۱۷ واحد نیز در زمینه پرورش مرغ تخم‌گذار فعالیت می کنند.

وی افزود: در مجموع  واحدهای پرورش طیور در استان سالانه ۵۴ هزار تن تولید دارند که حدود ۳۰ هزار تن آن در استان به مصرف می رسد و ۲۵ تن دیگر نیز به استان های دیگر صادر می شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...