کرونا در محاصره همبستگی فعالان اقتصادی همدان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

کرونا در محاصره همبستگی فعالان اقتصادی همدان

همدان- تاجران، تولیدکنندگان و بازرگانان همدانی همچون دوران دفاع مقدس، فارغ از ضرر و زیانی که از کرونا متحمل شده‌اند، یکدست و یکرنگ حلقه همبستگی تشکیل داده و با تهیه کم و کسری بیمارستان‌ها برای بازگرداندن سلامتی به جسم و جان بیماران این دیار تلاش می‌کنند.

به گزارش اکودام، این روزها که کرونا بر سر جان و مال همه چنبره زده، هر لحظه خبرهای ناگواری از گوشه و کنار شهر و دیارمان می شنویم اما در کشاکش این پیامدهای دردآور و نگران کننده اجتماعی و اقتصادی کرونا، رفتارهای زیبایی شکل می گیرد که از هر ایرانی وطن پرست و نوعدوستی انتظار می رود.

جمعی از فعالان اقتصادی همدان فارغ از ضرر و زیانی که این ویروس موذی بر کسب و کارشان وارد کرده در کنار دولت و دیگر ارگان‌های موثر و متولی ایستادند و بخشی از کم و کسری بهداشتی و درمانی این استان را تهیه کردند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن همدان از چگونگی این همیاری عمومی توضیح داد و افزود: پارلمان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان همانند حوادث و بحران های پیشین به مسوولیت اجتماعی خود عمل کرده و تا کنون تعدادی از تجهیزات بیمارستانی را خریداری کرده است.

به گفته علی اصغر زبردست تخت آی سی یو، دستگاه ساکشن و پالس، تشک طبی و ماسک پزشکی اقلامی بود که بر اساس اعلام نیاز مسوولان با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و برای درمان و مراقبت بیماران کرونایی به بیمارستان های همدان اهدا شده است.

 

اقلام اهدایی فعالان اقتصادی همدان
ردیف کالا تعداد قیمت(تومان)
۱ ماسک ۱۰ هزار ۲۰۰۰۰۰۰۰
۲ تخت کامل ICU ۴ ۸۵۰۰۰۰۰۰
۳ دستگاه ساکشن آنالوگ ۱ ۱۲۰۰۰۰۰۰
۴ دستگاه پالس اکسی متر ۲۰ ۲۰۰۰۰۰۰۰
۵ تشک طبی مواج ۲ ۲۴۰۰۰۰۰۰

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان تاکید کرد: شرایط فعلی ایجاب می کند که صاحبان صنایع و تجارت تا شکست کامل این ویروس در کنار مردم باشند و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

علاوه بر تجهیزات بیمارستانی یاد شده بخش دیگری از اقلام مورد نیاز بهداشت و درمان همدان از طریق کمپین سراسری نفس تامین شد؛ این اقلام طبق اظهارات زبردست شامل ماسک، شیلد، دستکش، دستگاه تب سنج، لباس های مخصوص یکبار مصرف و دستگاه پالس اکسی متر است که در چند نوبت تحویل دانشگاه علوم پزشکی همدان شد.

وی کمپین نفس را حاصل پیوند بخش خصوصی با شبکه بهداشت و درمان دانست و گفت: این پویش با هدف گرداوری کمک‌های مالی برای جبران کمبود تجهیزات بیمارستانی در سراسر کشور پویا شد و تمام ظرفیت های تاجران، تولیدکنندگان و بازرگانان را به صورت یک دست و منسجم برای عبور از همه گیری این ویروس به کار گرفت.

 

اقلام اهدایی توسط کمپین نفس
ردیف کالا تعداد
۱ ماسک N۹۵  ۶۵۰۰
۲ دستکش مخصوص معاینه ۷۵۰۰ جفت
۳ دستگاه پالس اکسی متر ۳
۴ دستگاه تب سنج ۱۵
۵ عینک مخصوص یکبار مصرف ۴۲۰۰
۶ کلاه فیلتر دار ۴۰۵
۷ دستکش مخصوص جراحی ۳۰۰۰ جفت
۸ لباس یکبار مصرف اورال ۳۵۰
۹ شیلد محافظ صورت ۵۴۰
۱۰ لباس یکبار مصرف گان ۲۰
۱۱ ست حفاظتی (کلاه،گان، شلوار، کاورکفش) ۲۰۰
۱۲ بای پپ ۱۰
۱۳ لباس ضد ویروس ۵۰۰

علاوه بر صاحبان صنایع جمعی از کسبه و بازاریان نیک سرشت همدان نیز از شروع بحران کرونا به میدان آمدند و با درک این شرایط به یاری دیگر هموطنان شتافتند.

رییس اتاق اصناف همدان در این باره گفت: اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی بخشی از اقلام مورد نیاز بیمارستان سینا را تهیه کردند که مبلغ ۸۰ میلیون تومان ارزش آنها بود.

به گفته حسین محرابی اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر نیز از این قافله عقب نمانده و هر شب با صرف پنج تا ۶ میلیون تومان بازار همدان را ضدعفونی کردند.

هر شب ۲۰ نفر با لباس مخصوص و مواد ضدعفونی که توسط اعضای این تهیه شده، در این طرح مشارکت کرده و بخش هایی از بازار شهر را گندزدایی کرده و از این طریق به وظیفه انسانی خود عمل می کنند.

در این بین بسیاری از افراد خیراندیش همدانی مانند مالکان چند مرکز خرید قدم پیش نهاده و با گذشتن از حق خود سعی می کنند بخشی از آلام روحی و روانی ناشی از این بیماری بر پیکره جامعه را کاهش دهند و از دریافت اجاره محل و دیگر هزینه های مربوطه در این مقطع زمانی صرف نظر کنند.

رییس اتاق اصناف همدان گفت: بسیاری از صاحبان املاک تجاری به پویش بخشش اجاره بها پیوستند و اینگونه سهم خود را برای کمک به هموطنان خود ادا کردند.

خلاصه اینکه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی همدان همچون زمان جنگ فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، اجتماعی و نگرش های فکری وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شده اند و بی نام و نشان برای بازگرداندن سلامتی به جسم و جان بیماران این دیار تلاش می کنند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا دیروز /جمعه/ در مجموع ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسیده و  ۵۴ هزار و ۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

 

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...