فروش گوشت مرغ گلستان پس از شیوع کرونا ۶۰ درصد کمتر شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فروش گوشت مرغ گلستان پس از شیوع کرونا ۶۰ درصد کمتر شد

گرگان - رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به کاهش مصرف انواع گوشت در کشور پس از شیوع کرونا گفت: میزان فروش گوشت مرغ تولیدی گلستان در سایر استان‌های متقاضی از جمله تهران در ۲ ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش اکودام، مختار مهاجر روز شنبه اظهار داشت: تعطیلی رستوران ها و مراکز عرضه غذا، منع برگزاری مراسم و مجالس شادی و عزا، کاهش برپایی میهمانی های خانگی و نرفتن به طبیعت و تفرجگاه ها، از جمله عوامل مهم کم شدن مصرف مرغ بود که این کاهش مصرف موجب وارد شدن خسارت زیاد به استان های برتر تولید مرغ گوشتی مانند گلستان شد.

وی افزود : قبل از شیوع کرونا روزانه حدود ۴۰۰ تن مرغ از گلستان به تهران ارسال می شد که این عدد در روزهای اخیر به ۱۷۰ تن کاهش یافته که برای جلوگیری از وارد شدن زیان به مرغداران روزانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام گلستان از تولیدکنندگان با قیمت مصوب خریداری می شود.

مرغ تولیدی گلستان در تامین نیاز کشور نقش ویژه دارد بطوری‌که قبل از شیوع کرونا روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و ۶۰۰ تن آن روانه استان های دیگر می شد.

وی گفت : در بخش گوشت قرمز و دامپروری نیز خسارت های ناشی از کرونا مشهود است و در حال حاضر به سبب کاهش قدرت خرید مردم و برگزار نشدن مراسم ها و مجالس، فروش گوشت قرمز کاهش یافته و دامپروری ها دچار زیان فراوان شدند.

مهاجر ادامه داد : در بخش جوجه های یکروزه نیز هر چند با کاهش قیمت و خسارت هایی مواجه شدیم اما هیچ کدام از این جوجه ها معدوم نشده و تولید در این بخش ادامه دارد.

وی گفت : ماهانه ۱۴ میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان تولید می شود که ۱۲ میلیون آن در مراکز تولیدی مرغ گوشتی و تخم‌گذار استان مصرف می شود.

۲۸ درصد سهم اشتغال گلستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد و فعالان این بخش در سال زراعی قبل ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصول به ارزش ۱۸۵ هزار میلیارد ریال تولید کردند.

استان گلستان با دارا بودن ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۳۳ هزار هکتار باغ، سه میلیون واحد دامی، ۹۷۰ واحد مرغداری، ۴۸۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر ساحل دریای خزر، از قطب های مهم کشاورزی ایران است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز ۲۹ فروردین، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید که از این تعداد ۵۴ هزار و ۶۴ نفر بهبود یافته اند و چهار هزار و ۵۹۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش تعداد مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۴۹۹ نفر و تعداد فوت شدگان به ۸۹ نفر می رسد و حال سه هزار و ۵۶۳ نفر وخیم است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...