گشت‌ ماموران بهداشت اصناف آستارا افزایش می‌یابد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گشت‌ ماموران بهداشت اصناف آستارا افزایش می‌یابد

آستارا - فرماندار آستارا گفت: بیماری کرونا مدیریت شده است اما با توجه به سرعت شیوع ویروس آن، دستگاه‌های متولی با افزایش تیم‌های ناظر، بر بهداشت صنوف کم‌خطر نظارت بیشتر اعمال کنند.

حسن رستم زاد روز چهارشنبه در جلسه مشترک کمیسیون تعزیرات حکومتی، تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: بازار ساحلی آستارا به صورت لاین بندی و به تدریج بازگشایی خواهد شد و پاساژها حق فعالیت ندارند و برای رفع نگرانی از بهداشت نانوایی ها، نظارت بر آنها تشدید و بر تعداد تیم های نظارتی افزوده شود.

وی افزود: اداره تعزیرات حکومتی با گرانفروشان با جدیت برخورد کند و شرایط تعطیلی اصناف، بهانه ای برای افزایش قیمت برخی کالاها نباشد و سردخانه ها، مراکز سورتینگ و بسته بندی میوه و محصولات کشاورزی در صورت تخلف بهداشتی، تعطیل شود.

وی با معرفی حسن آذردخت به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی آستارا، بر پیگیری مستمر سهمیه آرد شهرستان و نبود دغدغه در این حوزه تاکید کرد.

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز گفت: تعطیلی خودسرانه و تخلفات بهداشتی برخی نانوایی ها قابل چشم پوشی نیست و بسیاری از روسای اتحادیه های صنوف اثرگذاری لازم را ندارند و باید با برگزاری انتخابات، عملکرد اتحادیه ها ساماندهی شود.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز گفت: ۳۴۷ بار از داروخانه ها، مراکز عرضه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی بازدید و ۶ پرونده تخلف اقتصادی و بهداشتی تشکیل و برای جزای متصدیان متخلف، به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی افزود: برای توجیه اصناف کم خطر به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در داخل واحدهای تجاری، تیم های مختلفی فعال می شود تا از نظر بهداشت، سهل انگاری صورت نگیرد.

دکتر نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اعلام رسیدن به نقطه کنترل بیماری کرونا، احتمال ناپایداری شرایط فعلی را متذکر شد و التزام مردم و مسئولان به توصیه های بهداشتی را ضروری دانست.

وی گفت: با توجه به بازگشایی تدریجی مشاغل، صاحبان صنوف تا ۲۸ فروردین ماه به سامانه سلامت وزارت بهداشت و درمان مراجعه و کد دریافتی را در شیشه مغازه ها نصب و پروتکل های دریافتی را دقیق اجرا کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...