۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی نظرآباد آزاد سازی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی نظرآباد آزاد سازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: با تخریب تعدادی ساخت وساز غیر مجاز ، ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادی سازی شد.

داود بدرزاده روز سه شنبه با اشاره به عزم جهادی برای حفاظت از اراضی کشاورری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، افزود: برای پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی پایش ها و بازدیدها میدانی از ابتدای اسفند ۹۸ و در ایام نوروز با شدت بیشتری انجام شد.

وی اظهار داشت:‌ برای  اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، به طور روزانه و منظم بازدیدهای میدانی از تمام اراضی کشاورزی و باغات شهرستان نظرآباد در دو بخش مرکزی و تنکمان انجام شده است.

بدرزاده گفت: بر اساس  اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی، با قلع و قمع بیش از ۲۵ مورد شامل حصارکشی ، دیوارکشی،بناهای در حال ساخت و… در حدود  ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ضمن شناسایی بیش از ۲۵۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز و صدور اخطاریه به متخلفین بیش از ۱۵۰ مورد از فعالیت ساختمانی آنها متوقف شده و مقرر شده است در صورت جمع آوری نکردن فعالیت های  غیرمجاز توسط مالکین در روزهای آتی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با دستور مقام قضایی براساس اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی نسبت به قلع و قمع آن ساخت و سازها نیز اقدام کند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد ادامه داد: همچنین با اجرای احکام قطعی صادره از محاکم قضایی مبنی بر جمع آوری ساخت و سازهای غیر مجاز، ۳ فقره رفع تصرف در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار اجرا شد.

تشکیل  ۵۰ فقره پرونده قضایی برای ارسال به محاکم قضایی به منظور رسیدگی و تعیین تکلیف مستحدثات غیر مجاز نیز از سایر اقدامات انجام شده در مدت زمان مذکور می باشد.

بدرزاده یادآور شد: علیرغم وجود اپیدمی بیماری در کشور و سایر محدودیت های موجود همکاران و پرسنل اداره امور اراضی این مدیریت با تلاش و کوشش جهادی حافظ اراضی کشاورزی  شهرستان هستند و به شدت با متخلفان برخورد می کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...