رونق خریدهای اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استاندار گیلان:

رونق خریدهای اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا

رشت- استاندار گیلان با اشاره به رونق خریدهای اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: هیچ کمبودی در تأمین و عرضه اقلام اساسی نداشتیم.

به گزارش اکودام، ارسلان زارع پیش از ظهر دوشنبه در جلسه تنظیم بازار در استانداری گیلان با اشاره به همکاری خوب اصناف، بازاریان و واحدهای تولیدی کوچک در زمان شیوع ویروس کرونا با ستاد استانی، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا از ۲۳ فروردین فعالیت صنایع و اصناف کم خطر آغاز شده است

وی به بروز مشکلات فراوانی در کشورهای اروپایی و آمریکا برای تأمین اقلام اساسی، افزود: خوشبختانه طی دو ماه گذشته و در حال حاضر در حوزه تأمین کالا و اقلام اساسی مردم با مشکلی مواجه نشده ایم.

استاندار گیلان با اشاره به ذخیره سازی اقلام و کالاهای مورد نیاز، گفت: بیش از ۴۱ هزار تن گندم در سیلوها دپو شده و در زمینه سایر اقلام همانند برنج، شکر، گوشت، مرغ و غیره در انبارهای استان ذخیره شده است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت اقلام مورد نیاز مردم، تصریح کرد: با توجه به فصل خرید گندم باید تلاش شود تا گندم با کیفیت خریداری شود.

زارع با اشاره به تعطیلی برخی اصناف همانند هتل، رستوران و واحدهای گردشگری در زمان شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: این موضوع سبب کاهش مصرف مرغ و گوشت در استان و اشباع بازار شده بود که با هماهنگی‌های لازم اقدامات پشتیبانی خوب و مؤثری صورت گرفته است.

وی بر ضرورت ایجاد تعادل در بازار تولید و عرضه مواد پروتئینی و برگزاری جلسه‌ای با موضوع در استان گیلان تأکید کرد و ادامه داد: باید علاوه بر تعدیل قیمت دام‌های وارداتی به استان گیلان از نظر بهداشتی نیز مورد بررسی قرار گیرد و پروتکل‌های بهداشتی نیز در زمینه کشتار رعایت شود.

استاندار گیلان به پایین بودن نرخ تورم در گیلان در سال گذشته بر اساس گزارشات بانک مرکزی اشاره و اظهار کرد: باید از گران فروشی در سال جاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به انجام ۲۱۳ هزار مورد بازرسی از بازار در استان گیلان، گفت: انجام بازرسی و نظارت بر بازار از سوی اکیپ‌های بازرسی نقش مهمی در مدیریت بازار طی ماه‌های گذشته داشته است.

زارع با بیان اینکه دولت برای حمایت اصناف و فعالان اقتصادی آسیب دیده از کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است، ادامه داد: بخش فراوانی از این حمایت به حوزه حمل و نقل تعلق گرفته است.

وی با اشاره به رونق خریدهای اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا، افزود: این موضوع در بسیاری از کشورهای اروپایی نهادینه شده بود اما در ایران کرونا بهانه‌ای برای رواج بیشتر این نوع از خریدها شد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...