بیش از یک تن گوشت قرمز نذری در ابرکوه توزیع شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از یک تن گوشت قرمز نذری در ابرکوه توزیع شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه گفت : به ‌مناسبت اعیاد شعبانیه و با توجه به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان، یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز نذری به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال تهیه و در اختیار همین تعداد نیازمند گذاشته شد.

به گزارش اکودام، سیدجلال حسینی روز دوشنبه افزود: این میزان گوشت با همکاری برخی خیران و فعالان قرآنی و دوستداران اهل بیت (ع) بخش بهمن، تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله دربقلعه و مسجد صاحب الزمان (عج) محله صفاییه تهیه در اختیار نیازمندان و افرادی که با شیوع کرونا بیکار شدند، قرار گرفت.

وی همچنین با قدردانی از امام جمعه بخش بهمن و دیگر افراد خیر، یادآورشد : به مناسبت های متخلف این کار خداپسندانه در بیشتر نقاط شهرستان اجرا می شود.

همچنین امام جمعه بخش بهمن ابرکوه گفت: به ‌مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) ،۵۳۰ کیلوگرم گوشت قرمز نذری در اختیار همین تعدا خانواده نیازمند و کم‌بضاعت گذاشته شد.

حجت‌الاسلام رضا علیزاده  افزود: برای تهیه و توزیع این میزان گوشت نذری ، ۱۵ راس گوسفند و یک راس گوساله به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال قربانی شد.

وی همچنین اظهارکرد: با توجه به شیوع کرونا ، ۲۰۰ بسته اقلام بهداشتی تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند  قرار گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی بخش بهمن خاطرنشان کرد: از سوی موکب های خدمات رسان اربعین حسینی (ع) این بخش، ۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش هربسته یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال  نیز توزیع شد.

علیزاده یادآور شد: برای تهیه و توزیع گوشت قربانی و اقلام بهداشتی، کمک‌های مردمی با مشارکت اقشار مختلف مردم ، ستاد نماز جمعه و موکب ها جمع‌آوری شد.

امام جمعه بهمن تصریح کرد: به مناسبت میلاد امام زمان (عج) ۹ واحد نانوایی با پخت یک تن آرد، حدود پنچ هزار قرص نان رایگان تهیه و در شهر مهردشت مرکز  بخش توزیع کردند.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

به  گزارش اکودام، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۴۷۴  نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی  هزا ر و ۶۵۷  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۳ هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و  سه هزار و ۹۳۰  بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

وی با ببان اینکه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شد از مردم خواست همچنان در خانه ها بمانند تا در زمان مناسب این اپیدمی مهار شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...