سه دامدار متخلف در گتوند دستگیر شدند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سه دامدار متخلف در گتوند دستگیر شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: سه دامدار غیرمجاز و متخلف در بیشه زارهای شهرستان گتوند دستگیر شدند.

سجاد خدادادی روز شنبه افزود: این دامداران غیرمجاز که اقدام به باراندازی چادر و اسکان در منطقه کرده بودند، پیرو تاکید و دستور دادستان عمومی و انقلاب گتوند بر اجرای طرح پاکسازی بیشه زارها با همکاری ماموران کلانتری مرکزی، کارشناس حقوقی و فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دستگیر شدند.

وی اظهارداشت: این دامداران غیرمجاز و متخلف پس از اطلاع از محل متواری شدند که پس از عملیات تعقیب و گریز دستگیر و راهی بازداشتگاه شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: ماموران در این عملیات، ضمن جلوگیری از چرای دام، چادرهای دامداران متخلف را جمع آوری و ضبط کردند.

وی افزود: شهروندان ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام استفاده از عرصه‌های طبیعی درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

هفدهم فروردین ماه نیز پنج دامدار غیرمجاز و متخلف که اقدام به باراندازی، اسکان و چرای غیرمجاز دام در بیشه زارهای مرکزی واقع در جزیره رودخانه کارون گتوند کرده بودند، دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش ایرنا، ۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مراتع، بیشه‌زارها و جنگل‌های دست کاشته در شهرستان گتوند وجود دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...