عامل متخلف اراضی ملی درترکالکی گتوند به دام افتاد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عامل متخلف اراضی ملی درترکالکی گتوند به دام افتاد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: عامل متخلف که با قصد تصرف، اقدام به تسطیح یک هکتار از اراضی ملی در شهرترکالکی می‌کرد، با حکم دادستان دستگیر شد.

سجاد خدادادی شنبه شب اظهار کرد: فرد متخلف به صورت غیرمجاز اراضی ملی پلاک ۱ بخش ۲ موسوم به ترکالکی را تصرف و تسطیح می‌کرد، که با ورود به موقع یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌گتوند، دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی از این اقدام  جلوگیری شد.

وی افزود: فرد متخلف توسط ماموران انتظامی کلانتری شهر ترکالکی گتوند دستگیر و راهی بازداشت شد، که پس از تشکیل پرونده با اخذ تعهد به صورت موقت آزاد شد.

خدادادی با بیان اینکه پرونده فرد مذکور در دستگاه قضایی در جریان است، ادامه داد: زمین مذکور توسط فرد متخلف به حال سابق در آمد و یکدستگاه لودر نیز از متصرف توقیف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت  مستمر و شبانه روزی به ویژه ایام نوروز در حال گشت زنی هستند، گفت: طبق قانون هر گونه تغییر و تصرف اراضی ملی بدون مجوز جرم است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

خدادادی در پایان از مردم خواست ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام استفاده از عرصه‌های طبیعی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مراتع، بیشه‌زارها و جنگل‌های دست کاشته در شهرستان گتوند وجود دارد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...