احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت ۶ روز در اصفهان وجود دارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت ۶ روز در اصفهان وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی، از امروز سه‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده بویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب و رعد و برق در مناطق مختلف استان وجود دارد.

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی احتمال بارندگی بصورت باران، برف و تگرگ، رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید و کاهش دما در مناطق شمال، شمال غرب و مرکزی در روزهای نامبرده وجود دارد.

وی با بیان‌اینکه۳۵۰ اکیپ امدادی و عملیاتی مرتبط با سیلاب در این استان تشکیل شده است، تصریح کرد: تمام تیم‌های امدادی و ستاد سیل استان و شهرستانها در حال آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اجتناب از تردد غیرضرور، ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، محافظت از مزارع و باغ‌ها، سازه‌های گلخانه‌ای و کندوهای زنبور عسل در برابر سرمازدگی ضروری است.

شیشه‌فروش با اشاره به لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها در روزهای گذشته اضافه کرد: زهکش مزارع و باغات و خودداری از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‍های فصلی و دره‌ها و شیب کوه‌ها باید در این روزها بطور جدی در دستور کار باشد.

وی همچنین تاکید کرد: استقرار در مجاورت مسیل‌ها و آبراهه‌ها، رودخانه‌های فصلی سیلابی، شیب کوه‌ها، ارتفاعات و پل‌ها با هدف حفاظت در برابر سیل و صاعقه ممنوع است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین بر لزوم در خانه ماندن و رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به کووید-۱۹ تاکید کرد.

کارشناسان این روزها در باره خطر وقوع سیل هشدار می‌دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب‌های ابتدای سال، باردیگر نگرانی در این پیوند را دوچندان کرد، از این رو شهرستان‌های استان بیشتر در غرب و جنوب اصفهان برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...