سد سفیدرود گیلان هم سرریز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سد سفیدرود گیلان هم سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از سرریز شدن سد مخزنی سفیدرود خبر داد.

وحید خرّمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: به‌دلیل بارش‌‌های اخیر در حوضه آبریز بالادست سد سفیدرود، ذخیره سد مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ سرریز شد.

وی با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود.

خرّمی در ادامه افزود: یک میلیارد و ۶۵ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد سفیدرود ذخیره شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، ورودی لحظه‌ای آب سد سفیدرود را ۲۶۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای را ۱۹۲ متر مکعب بر ثانیه عنوان کرد.

وی ادامه داد: کشاورزان عزیز با توجه به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص آماده سازی و انجام مقدمات اولیه کشاورزی برای تقویم زراعی اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از مردم خواست به دلیل سرریز شدن سد سفیدرود و رهاسازی آب، برای جلو گیری از حوادث احتمالی، از نزدیک  شدن و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه سفیدرود خودداری کنند.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...