تولید سالانه یک میلیون تن علوفه در سیستان و بلوچستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تولید سالانه یک میلیون تن علوفه در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه از سطح ۴۹ هزار و ۶۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۰۹ تن نباتات علوفه‌ای تولید می‌شود.

غلام حیدر زورقی روز دوشنبه اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت محصولات علوفه‌ای را یونجه، شبدر و ذرت علوفه‌ای تشکیل می‌دهد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی ارتقا و افزایش کارایی و بهره‌وری محصولات علوفه‌ای کشت شده است‌ که با اجرای آن و سیستم‌های جدید آبیاری می‌توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان با برخورداری از زمین‌های حاصلخیز کشاورزی مستعد توسعه هدفمند کشت علوفه برای افزایش تولید فرآورده‌های دامی است.

وی از کشت سبزیجات در سطح ۱۲ هزار و ۱۸۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: سالانه از سطح مزارع استان ۳۲۱ هزار و ۴۵۶ تن انواع سبزیجات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان و سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...