چرای غیرمجاز دام عامل تخریب مراتع کشور - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

چرای غیرمجاز دام عامل تخریب مراتع کشور

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: چرای غیرمجاز دام و خارج از چارچوب قانونی یکی از عوامل مهم تخریب مراتع است و یگان حفاظت برای پیشگیری از تخریب پوشش گیاهی پروانه چرای دام را کنترل خواهد کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: چرای غیرمجاز دام و خارج از چارچوب قانونی یکی از عوامل مهم تخریب مراتع  است و یگان حفاظت برای پیشگیری از تخریب پوشش گیاهی  پروانه چرای دام را کنترل خواهد کرد.
سرهنگ علی عباس نژاد روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی کارگروه ملی مدیریت چرا و تنظیم تقویم کوچ عشایر در کرج در مصاحبه با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها از تشکیل ۲۵هزار پرونده قضایی در منابع طبیعی کشور در سال جاری خبر داد و افزود: ۶۱۰۰ پرونده متشکله در باره چرای غیر مجاز دام در مرتع است.
وی با بیان اینکه  این میزان تشکیل پرونده  نشان دهنده این است که سودجویان از مراتع سوء استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: یگان به عنوان بازوی اجرایی سازمان جنگل ها موضوع چرای غیرمجاز دام در مرتع را به جد پیگیری و رسیدگی می کند.
سرهنگ عباس نژاد همچنین یادآور شد: در تفاهم نامه همکاری که با دفتر مرتع به امضاء رسیده است ، تکالیفی در آن برای یگان حفاظت مشخص شده است که تک تک پروانه چرای باید مورد بررسی قرار گیرد که افراد دارای پروانه چرا مرتعدار واقعی بوده یا به شکل غیر قانونی وارد مرتع شده اند.
فرمناده یگان حفاظت منابع طبیعی همچنین گفت: برخی مرتعداران که فوت می شوند و یا دیگر دام ندارند پروانه آنان به شخص دیگری انتقال داده می شود و یا توسط  سودا گران خرید و فروش می شود که این کار غیر قانونی و سودجویی است و از سوی یگان حفاظت پیگیری می شود.
علی عباس نژاد اضافه کرد: از طریق سامانه ۱۵۰۴ گزارش زیادی مبنی بر واگذاری پروانه چرا به دست ما می رسد و ما این موضوع را به فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی در استان ها یادآوری کرده ایم که به این موضوعات رسیدگی کنند تا حق دامداران و بهره برداران واقعی پایمال نشود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...