صدور پروانه ایجاد کشتارگاه صنعتی در قوچان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

صدور پروانه ایجاد کشتارگاه صنعتی در قوچان

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: پروانه ایجاد کشتارگاه صنعتی این شهرستان از طرف جهاد کشاورزی و دامپزشکی صادرشده و ۱۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی‌شده که پس از تأمین ضمانت‌ها توسط مالک، بانک عامل آن را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، احمد کنعانی ظهر امروز در نشست خبری کمیته روستایی ستاد دهه فجر قوچان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: امسال ۳۷ هزار تن خرید گندم انجام‌شده که در مقایسه با ۸ هزار و ۷۰۰ تن سال گذشته، رشد ۴۰۰ درصدی داشته است و این روند برای سال زراعی آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان بابیان اینکه ۶۳۵ هکتار از اراضی این شهرستان تحت آبیاری کم‌فشار و پرفشار قرارگرفته که اعتبار آن ۳ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان بوده است، افزود: برای ۴۲۷ طرح کشاورزی ۲۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره اعطا شده و برای ۵۷ کیلومتر لوله‌گذاری نیز یک میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که ایجاد میدان دام صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد تا این شهرستان به باراندازی برای صادرات در این حوزه به شهرها و استان‌های اطراف تبدیل شود، بیان کرد: پروانه ایجاد کشتارگاه صنعتی این شهرستان از طرف جهاد کشاورزی و دامپزشکی صادرشده و ۱۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی‌شده که پس از تأمین ضمانت‌ها توسط مالک، بانک عامل آن را پرداخت می‌کند.

کنعانی با یادآوری اینکه در بحث انگور اگر کار زیربنایی صورت نگیرد تولید ۱۶ تن در هکتار تنها هزینه بوده و سودی ندارد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث برای افزایش تولید، داربستی کردن انگور است که اقدامات برای ۲۵۰ هکتار انجام‌شده و برای ۶۰ هکتار نیز تشکیل پرونده صورت گرفته است و اجرایی شدن آن تولید را تا ۲.۵ برابر بالا می‌برد.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اینکه برای حاصلخیزی خاک و کمک به اقتصاد خانوار روستایی کشت‌های تناوبی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: کشت علوفه‌ای و زیره در منطقه باجگیران متناوب با گندم انجام می‌گیرد تا حداقل درآمد کشاورزان افزایش پیدا کند.

پیش‌بینی ایجاد هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در سطح روستاهای قوچان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در ۴۲ روستای این شهرستان ۲۲۵ هزار مترمربع آسفالت انجام‌شده و یک هزار و ۵۱۰ تن نیز قیر تخصیص‌یافته است، گفت: ۱۰ روستا نیز در دست اقدام بوده که ۸۲ هزار مترمربع آسفالت انجام می‌شود.

علی‌اکبر قوی‌هیکل ادامه داد: طرح هادی برای ۶۷ روستا با شاخص ۴۵ درصدی انجام‌شده و مطالعه نیز برای ۱۵۰ روستا و بازنگری طرح هم برای ۲۶ روستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به سیل ابتدای فروردین امسال و تخصیص اعتبار به‌منظور بازسازی ۳۱۷ واحد مسکونی این شهرستان، بیان کرد: ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات و ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم کمک‌های بلاعوض به همراه ۵۰ هزار پاکت سیمان اختصاص‌یافته که سهم هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات، ۱۷.۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۶۰پاکت سیمان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان این مطلب که بالغ‌بر ۲۵۰ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده و مابقی واحدها نیز باید تحویل شود، تصریح کرد: در طرح ویژه مسکن روستایی نیز ۴۰۸ واحد با ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات و ۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به قوچان اختصاص‌یافته که قریب به ۳۰۰ واحد در حال ساخت‌وساز است.

قوی‌هیکل با اشاره به اجرای طرح مسکن محرومین روستایی و پیشنهاد این شهرستان برای احداث هزار واحد مسکونی، گفت: حدود ۴۰ میلیون تسهیلات و ۲۷ میلیون تومان بلاعوض برای هر واحد اختصاص می‌یابد که حداکثر زیربنا ۶۰ مترمربع و سازه پیچ و مهره‌ای است.

وی ادامه داد: در فاز اول ۶۶۰ واحد مسکونی تخصیص پیداکرده که اعتبار آن۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۶.۵ میلیارد تومان هم بلاعوض بوده و روستاییان توسط دهیاران پالایش و شناسایی‌شده اند.

نواقص کشتارگاه دام قوچان هنوز رفع نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان هم با یادآوری این مطلب که حفظ و صیانت از سرمایه دامی و طیور و تأمین بهداشت عمومی بر عهده سازمان دامپزشکی قرار دارد، گفت: در بحث دام واکسن‌های متعددی همچون PPR، آلاکسی، قانقاریا، آبله، تب برفکی استفاده می‌شود که تاکنون ۲۲ میلیون و ۲۰۰ سر رأس واکسیناسیون با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

محمد احمدی با تأکید بر اینکه عمده این واکسن‌ها رایگان ارائه می‌شود، افزود: برای بیماری‌های مشترک همچون هاری، تب مالت، شاربن هم ۷۵۰ رأس سر واکسیناسیون با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان انجام‌شده که برخی از آن‌ها همچون هاری رایگان است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۳۰ هزار قطعه پرورش جوجه یک‌روزه گوشتی در این شهرستان انجام‌شده که یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار کیلوگرم میزان استحصال گوشت است و از پرورش ۹۰۰ هزار جوجه یک‌روزه تخم‌گذار هم ۸۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار تشکیل‌شده است.

رئیس دامپزشکی قوچان بابیان اینکه تاکنون ۳۰ مورد از نواقص موجود در کشتارگاه دام شهرداری این شهر طی موارد متعدد اعلام‌شده تا رفع شود، یادآور شد: ۱۵ آذرماه مقرر شد ظرف مدت یک‌ماه این نواقص رفع شود اما بعد از دو ماه طی نامه‌ای شهرداری اعلام کرد که ۱۰ مورد آن تاکنون رفع شده و در بررسی‌ها مشخص‌شده است تنها ۵ مورد صحت دارد و مابقی نواقص همچنان باقی است.

وی از جمع‌آوری یک هزار و ۲۰۰ ویال داروی فاقد صلاحیت مصرف در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۶۷۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه همچون قصابی‌ها، رستوران‌ها انجام‌شده که ۱۲۵ مورد غیربهداشتی شناسایی شد و ۷۵ مورد ارجاع به مقام قضایی و جمع‌آوری ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های غیرقابل استفاده صورت گرفت.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...