ایجاد ۵۱۸۶ فرصت شغلی با اجرای طرح هاب شتر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی:

ایجاد ۵۱۸۶ فرصت شغلی با اجرای طرح هاب شتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست خبری به انعقاد تفاهمنامه ستاد اجرایی امام و استانداری خراسان جنوبی از ابتدای امسال، اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه قرار بر خرید و توزیع ۸ هزار شتر شیری توسط ستاد اجرایی امام در بین متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

اشرفی گل افزود: در این راستا تاکنون ۱۴۴ نفر شتر وارد استان و بین متقاضیان توزیع شده که متوسط ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم تولید شیر دارد.

وی راه اندازی کارخانه شیرخشک شتر را از دیگر تعهدات این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده تا پایان اردیبهشت سال آینده شیرشتر از دامداران خریداری و در خرداد این کارخانه راه اندازی خواهد شد.

اشرفی گل گفت: خرید ۲۵ هزار دام سبک با اشتغال زایی ۲ هزار نفری، ایجاد مرکز جمع اوری شیر با اشتغال ۲۶ نفر، ایجاد کارخانه شیرخشک شتر با اشتغال ۱۰ نفر، راه اندازی واحد کشتار و بسته بندی گوشت با اشتغال ۱۰ نفر، ایجاد کارخانه بسته بندی روغن کوهان شتر و تولید صابون و شامپو با اشتغال ۲۰ نفر، واحد ریسندگی و استفاده از پشم شتر با اشتغال ۲۰ نفر و تولید علوفه در اراضی غیردولتی با اشتغال ۱۰۰ نفر از تعهدات ستاد اجرایی امام در ایجاد ۵ هزار و ۱۸۶ نفر مجموع اشتغال در این تفاهم نامه است که تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان اجرایی می‌شود.

وی از شروع به کار ۲۷ تسهیلگر توسط ستاد اجرایی امام در روستا‌ها خبر داد و افزود: نداشتن هیچ نوع بیمه، درآمد زیر یک میلیون تومان و سکونت در روستا از شرایط متقاضیان دامپروری است که در نهایت متقاضی با دریافت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات می‌تواند آغاز به کار کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان از برگزاری جشنواره هاب شتر در بهار ۹۹ نیز در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور حداقل سه استان دیگر برگزار خواهد شد.

مسئول پیگیری مصوبات ستاد اجرایی امام و استانداری خراسان جنوبی گفت: برای ۸ هزار نفر شتر شیری و دام سبک در خراسان جنوبی، ۲۶۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.
فرجامی فرد افزود: ۱۶ میلیارد تومان نیز در زمینه زیرساختی شامل جایگاه دام درنظر گرفته شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...