آغاز خرید تضمینی پیله تر ابریشم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس مرکز توسعه نوغانداری:

آغاز خرید تضمینی پیله تر ابریشم

کرم ابریشم

رشت- رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز خرید تضمینی پیله تر ابریشم همزمان با برداشت این محصول، گفت: امسال بیش از ۴۶ هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد.

عدیل سروی زرگر با اشاره به اینکه از امروز در کنار برداشت پیله تر ابریشم خرید تضمینی این محصول نیز آغاز می‌شود، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم ۳۳ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته توزیع تخم نوغان در میان نوغانداران کشور به ۴۶ هزار و ۱۰۰ جعبه رسیده که نشان داده افزایش استقبال نوغانداران است، افزود: تعداد بهره برداری نیز در این مدت از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار به ۲۹ هزار و ۵۰۰ خانوار رسیده است.

پیش بینی تولید هزار و ۶۵۰ تن پیله تر ابریشم در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با اشاره به تولید هزار و ۳۸۵ تن پیله تر ابریشم در سال گذشته، گفت: امسال انتظار می‌رود با توجه به استقبال نوغانداران به دلیل افزایش ۵۶ درصدی قیمت خرید تضمینی شاهد تولید هزار و ۶۵۰ تن پیله تر ابریشم در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان قطب تولید پیله تر ابریشم در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: امسال ۱۶ هزار و ۱۸۰ جعبه تخم نوغان معاون ۳۵ درصد کل تخم‌های نوغان توزیع شده در کشور در میان نوغانداران گیلانی توزیع شده که نوید افزایش میزان تولید پیله تر ابریشم در این استان را می‌دهد.

سروی زرگر با اشاره به تولید ۴۸۰ تن پیله تر ابریشم سال گذشته در استان گیلان، ادامه داد: برداشت پیله تر ابریشم در گیلان آغاز شده که امیدواریم امسال شاهد تولید ۵۴۰ تن پیله تر در این استان باشیم.

وی با بیان خرید تضمینی پیله تر ابریشم در چهار شهر لنگرود، رشت، فومن و شفت انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال علاوه بر اینکه مرکز توسعه نوغانداری پیله‌های تر را خریداری می‌کند بخش خصوصی و تعاون روستایی گیلان نیز اقدام به خرید پیله تر از نوغانداران خواهد کرد.

تولید ۱.۱ میلیون اصله نهال تولید در هفت استان کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اقدامات حمایتی دولت در زمینه افزایش حق بیمه و همچنین قیمت تضمینی، بیان کرد: در زمینه تأمین نهال توت که مهم‌ترین منبع تغذیه کرم ابریشم است احیا و نوسازی توتستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته تا اسفند ماه باید یک میلیون و ۱۱۵ هزار اصله نهال توت در هفت استان تولید شود، گفت: سهم استان گیلان در این زمینه ۴۰۰ هزار اصله نهال توت است.

سروی زرگر با اشاره به اینکه به دنبال تکمیل زنجیره صنعت ابریشم در استان گیلان به عنوان یک از قطب‌های تولید کشور هستیم، گفت: صنعت کشور به ۵۵۰ تن نخ ابریشم نیاز دارد که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته امسال شاهد کاهش ۷۰ تنی واردات نخ ابریشم به کشور باشیم و در سال‌های آینده این روند شدت بیشتر یابد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...