تجهیز ماشین های کشاورزی البرز - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجهیز ماشین های کشاورزی البرز

کرج - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی، ناوگان ماشین های کشاورزی استان به صورت کمی و کیفی تجهیز می شود.

سید مجید موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۱۳۹۹ که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده، ارتقای ضریب مکانیزاسیون با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون کشاورزی و سایر منابع در جهت تجهیز کمی وکیفی ناوگان ماشین های نوین کشاورزی وانتقال تکنولوژی های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید، از اهم برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای دستیابی به افزایش تولید محصولات کشاورزی است.
وی به اقدامات سال گذشته استان در جهت تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: سهمیه تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان البرز در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود در حالی که میزان معرفی کشاورزان به بانک برای بهره مندی از این خط اعتباری ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و میزان معرفی از سایر منابع نیز ۱۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان بوده است.
موسوی بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ به منظور ارتقای وضعیت وضعیت مکانیزاسیون و پایداری تولید محصولات کشاورزی در زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و حوزه های تولید گلخانه و گیاهان دارویی، مبتنی بر اهداف کمی و کیفی پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی میزان سهمیه خط اعتباری شماره ۸ مکانیزاسیون کشاورزی استان به میزان ۲۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: به منظور دستیابی به اهداف جهش تولید مقرر شده با مشارکت کشاورزان وهمکاری بانک کشاورزی این مبلغ بطور کامل جذب شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص کاربرد سمپاش های مکانیزه مدرن در مقابله با آفات وامراض مزارع محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان، گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با سن غلات و زنگ گندم درکشتزارهای استان با استفاده از ۵۴ دستگاه سمپاش توربینی زراعی ، ۴۳۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار ، ۱۰۱ دستگاه سمپاش میکرونر و تعداد  ۱۰۹ دستگاه سمپاش پشتی موتوری، در دست اقدام می باشد.
براساس گزارش های دریافتی از شهرستان ها ، عملیات مبارزه شیمیایی برعلیه آفات وامراض گیاهی از ابتدای سال جاری تا کنون با یاری خدا، مشارکت خوب کشاورزان و نظارت کارشناسان حفظ نباتات، زراعت  و مکانیزاسیون، با وجود محدودیت های جوی در سطح ۱۵ هزار و ۸۷۰ هکتار در اراضی زراعی گندم، جو و کلزا انجام شده است.

پیش بینی می شود تا پایان مقابله با آفات و بیماری های گیاهی این رقم به حدود ۲۵ هزار هکتار برسد.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...