۱۰ واحد قصابی متخلف در زابل پلمب شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۰ واحد قصابی متخلف در زابل پلمب شد

زاهدان- رییس دامپزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ واحد قصابی متخلف در این شهرستان که به تذکرات و اخطار دامپزشکی در خصوص کشتار غیرمجاز دام در معابر توجهی نداشتند پلمب و جریمه مالی برای آنها صادر شد.

دکتر داریوش سرگزی روز چهارشنبه اظهار داشت: با آغاز فصل گرما و توجه به افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این فصل، به مردم توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود از مصرف فرآورده‌های حاصل از کشتار غیرمجاز دام جدا خودداری کنند.

وی گفت: در چرخه کشتار دام در کشتارگاه، علاوه بر نظارت شرعی بر ذبح دام قبل و بعد از کشتار از لحاظ ابتلا به انواع بیماری‌ها کنترل شده و لاشه‌های آلوده از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوند و محصول تولیدی نهایی از سلامت و کیفیت مطلوب برخوردار خواهد بود.

رییس دامپزشکی زابل افزود: کشتار دام در معابر عمومی، انتقال و پخش آلودگی‌ها و انواع بیماری‌ها از طریق عوامل بیماری زا، پراکنده شدن و دفع نامناسب خون و ضایعات دامی در معابر و به دنبال آن تجمع حیوانات ولگرد، جوندگان موذی و حشرات و همچنین از بین بردن زیبایی شهری را در پی دارد که کشتار سالمترین دام‌ها در این شرایط نیز می‌تواند به شدت فرآورده تولیدی را آلوده و سلامتی مصرف کنندگان و شهروندان را به خطر بیاندازد.

وی بیان کرد: در این خصوص و با توجه به شدت اهمیت موضوع تاکنون پرونده ۱۰ واحد قصابی متخلف در پی بی توجهی به اخطاریه ها و تذکرات اداره دامپزشکی به مراجع قضایی ارسال و ضمن جریمه مالی پلمب شده‌اند.

سرگزی خاطر نشان کرد: در صورت مواجهه و مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه به شدت با متخلف برخورد خواهد شد و از مردم درخواست میشود در تهیه فرآورده خام دامی خود دقت کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...