تشدید بحران گوشت در آمریکا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
همزمان با تداوم شیوع کرونا اتفاق افتاد؛

تشدید بحران گوشت در آمریکا

کمبود شدید فراورده‌های گوشتی در آمریکا که به بحرانی دیگر در این کشور تبدیل شده بود، ترامپ را مجبور کرد تا با استفاده از قانون تولیدات دفاعی، کارخانه‌های مربوطه را به بازگشایی وادار کند.

به گزارش اکودام به نقل از صداوسیما، دونالد ترامپ دستور اجرایی را امضا کرد که به موجب آن کارخانه‌های فراوری گوشت در بحبوحه نگرانی‌های افزایش موارد مبتلا به کووید-۱۹ همچنان باز باشند تا تاثیری بر عرضه مواد غذایی در کشور ایجاد نشود.

این دستور بر اساس قانون تولیدات دفاعی اعمال خواهد شد تا فرایند تولید گوشت را به عنوان یک زیرساخت حیاتی قلمداد کند و به کارخانه‌های مربوطه ماموریت دهد تا همچنان برای جلوگیری از کمبود مرغ و سایر گوشت‌ها در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها باز باشند.

اقدام ترامپ در حالی است که اتحادیه بین المللی کارگران مواد غذایی و بازرگانی در اعتراض به اقدامات ترامپ گفته، کاخ سفید جان‌ها را به خطر می‌اندازد و قطعات منجمد را بر سلامت کارکنان آن ترجیح می‌دهد.

بیش از ۲۰ کارخانه تولید مواد گوشتی تحت فشار مقامات محلی و کارکنانشان به خاطر شیوع ویروس به طور موقت تعطیل شده‌اند که شامل بزرگترین کارخانه‌های مربوطه در ایوا و داکوتای جنوبی می شود. سایر کارخانه‌ها نیز به دلیل بیماری کارکنان یا ماندن آنها در خانه، تولید خود را کاهش داده‌اند.

به گزارش اکودام، اتحادیه بین المللی کارگران مواد غذایی و بازرگانی که نماینده ۱.۳ میلیون کارگر مواد غذایی و خرده فروشی است، روز سه شنبه اعلام کرد که ۲۰ کارگر اتحادیه صنایع غذایی و بسته بندی گوشت در ایالات متحده بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند. اتحادیه می گوید حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر هم به خاطر آنکه در حین کار در نزدیکی شخصی بوده‌اند که آزمایش کرونای او مثبت بوده است، دچار این بیماری شده‌اند.

در نتیجه، صاحبان صنایع هشدار داده‌اند که مصرف‌کنندگان می‌توانند در روزهای آتی، شاهد کمبود گوشت باشند. شرکت غدایی تیسان یکی از بزرگترین شرکت‌های مواد غذایی، در روزنامه نیویورک‌تایمز و دیگر روزنامه‌ها یک صفحه آگهی به چاپ رساند که هشدار می‌داد «زنجیره عرضه مواد غذایی در حال گسستن است. »

در حالی که کارخانه‌های تولید گوشت و مرغ مجبور می‌شوند تا ببندند، حتی برای دوره‌های کوتاه، میلیون‌ها کیلو گوشت از زنجیره عرضه ناپدید خواهند شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تا این ساعت تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به رکورد یک میلیون و ۲۶ هزار و ۷۷۱ نفر رسیده است. همچنین ۵۸ هزار و ۲۶۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا درجهان نیز از ۳ میلیون فراتر رفت و به ۳ میلیونه و ۱۱۸ هزار و ۵۳۲ نفر رسید که از این تعداد ۲۱۶ هزار و ۲۰۹ نفر متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...